SkoleIntra
126 resultater fundet
-
Overblik over forældre der bruger UNI-login
Vi ønsker, at alle forældre skal bruge UNI-login for at komme på ForældreIntra. I overgangen fra 'almindeligt' login til UNI-login, vil det være rart med en oversigt på, hvem der endnu ikke bruger det (så vi kan kontakte vedkommende, og bede dem skifte).
4 stemmer -
Sygdom i fraværsmodulet
Det ville være fint hvis man ud over lovligt, ulovligt og for sent fremmøde kunne registrere sygdom som kategori.
4 stemmer -
Geografisk tid (grønland)
Jeg er lærer i Atuarfik Hans Lynge.
Hver gang når jeg kommer ind til beskeder, så kommer det bag på mig, hvornår personen har sendt beskeden, da det er tidsforskel mellem Danmark og Grønland. Selvom jeg ved at der er 3 timers forskel, ved jeg at der ville være forældre eller medarbejder der ikke tænker på hvornår beskeden blev sendt.
Min ide er at om vi kan indstille den geografisk tid til brugerne i udenfor Danmark. dermed kan vi se hvornår der blev foretaget ændringer, som alle forstår.4 stemmer -
Mulighed for at tilhøre flere personalegrupper?
Hej
Under 'Databaser' - 'Personalekartotek' kan en medarbejder kun tilhøre én personalegruppe. Vores indskolingsleder er leder for vores børnehave, SFO og indskolingen. Kan I gøre det muligt at kunne tilhøre flere personalegrupper?
Alternativt skal hele skolens pædagogiske personale samles i én personalegruppe, men så får dette personale jo unødig mange mails - ligesom det heller ikke helt matcher GDPR-tanken.Mvh.
Afdelingsleder
Peter Terney
Sct. Ibs Skole4 stemmer -
Kaldenavn bør være det der vises på lister - elevregister mv.
Ved kønskifte og navneændring uden ændring i cpr. er der behov for at manuelt indtastet kaldenavn bliver vist i elevregister og på lister
mvh
Berit B. Pedersen
2650194 stemmerVi har planlagt en tilføjelse til lister under Kontakt. Her bliver det efter en fremtidig opdatering muligt at vælge om man vil se kaldenavn eller ej.
-
Ugeplan for SFO
Ugeplan for SFO - mulighed for at vælge denne kategori under ugeplaner/skemaer!
4 stemmer -
Søgefunktion i dokumenter
Det vil være et stort plus med en søgefunktion i dokumentarkiveret.
(Den der pt er i classic finder desværre ikke alle dokumenter)4 stemmer -
Et ønske om mulighed for at hente billeder fra den pågældende enhed fra "Nyt skoleintra" Istedet for kun at have mulighed for at hente fra b
Et ønske om mulighed for at hente billeder fra den pågældende enhed fra "Nyt skoleintra" Istedet for kun at have mulighed for at hente fra børnetube/skoletube når man skal sætte billeder i beskeder og i opslag
4 stemmerDet er muligt at vedhæfte billeder til både opslag og beskeder.
Hvis man har lagt billederne i fotoalbummet er det også muligt få vist billederne direkte i et opslag.
Dog har du ret i, at man ikke i opslag eller beskeder ikke kan indsætte et billede direkte i editoren. Det får vi kigget på.
-
Mappe struktur i besked arkiv. Det kunne være lækkert at man kunne gemme beskederne i forskellige mapper i besked arkivet.
Det kunne være lækkert at man kunne gemme beskederne i forskellige mapper i beskedarkivet. Det kan man i det gamle, men jeg kan ikke se funktionen i det nye?
3 stemmerVi har planlangt at implementere labels i beskedsystemet. På den måde bliver der mulighed for at organisere sine beskeder på en god måde. F.eks. kan man oprette en label som hedder arkiv. Funktionen forventes klar i første halvdel af 2020. Vi forventer heller ikke automatisk at slette beskeder i fremtiden, men vi har mere info om dette i løbet af 2020.
Du kan læse lidt om den nye labelsfunktion på denne side: https://helpdesk.itslearning.dk/en/support/solutions/articles/7000053291-hvilke-nye-funktioner-er-pa-vej-til-skoleintra-
-
Skemavisning og opløsning
Ved en opløsning på 1280x800, hvor browseren er i fuld skærm (her macbook pro), så kan skemaet på forsiden i personaleintra kun vise én dag.
Kan man ændre opløsningen, så det er muligt, at kunne se et fuldt ugeskema uden at skulle trække browseren ud over skærmens grænser?3 stemmerSom det er i dag, så vises skemaet for alle dage, hvis der er plads til det på skærmen. Hvis der ikke er plads vises skemaet for den aktuelle dag. Når kun man kan se den aktuelle dag opstår den problematik du beskriver, og det vil vi gøre noget ved.
Om vi kommer til at vise næste dags skema før, eller vise 2 dagsskema hvis der er plads, eller gøre det nemt at skifte til næste dag fra forsiden, eller måske noget helt andet er ikke bestemt endnu, men vi skal nok finde en god løsning.
-
Redigering af skrevne mails
Redigering af en sendt mail - fx man opdager at der er en slåfejl eller det er det forkerte docx der er vedhæftet - eneste mulighed jeg ser pt er at tilbagetrække hele beskeden og starte forfra - det er for tidskrævende
3 stemmer -
Optælling af hele fraværsdage i fraværsmodulet i modern
Jeg foreslår en oversigt over, hvor mange hele dage en elev har været fraværende. Lige nu vises der - så vidt jeg kan se - under fraværsstatistikken i modern alle lektioner, som eleven har manglet. Det kan hurtigt blive lidt uoverskueligt, synes, jeg. Måske kunne der implementeres en spalte, hvor der (kun) vises antallet af hele fraværsdage.
3 stemmer -
Kalenderen bør udvikles!!!
Jeg savneren at kalender kan synkroniseres begge veje og ikke kun den ene vej fx med min telefon//google kalender//outlook mv.
Ligeledes er kalenderen mangelfuld i forhold til at kunne gøre tekst usynligt eller kun synligt for deltagerne af mødet, der kan ikke vedhæftes en dagsorden mv.
Hvis jeg booker en lærer som fx har skemabrikker fortælleren kalenderen ikke at vedkommende ikke kan pga. undervisningen - dette kan man fx i Aula.
Er der planer om at udvikle kalenderen eller skal vi se os om efter andrenutidige løsninger?
Vh Mikkel3 stemmer -
Mail ved besked
Da push beskeder sjældent virker ved nye beskeder i indbakken burde man kunne tilvælge at få en mail ved nye beskeder i indbakken.
3 stemmer -
Skole/hjem samtaler.
Når ex. vis mor tilmelder, så får jeg ikke aut. besked om dette, selvom alle felter i indstillinger om beskeder mv er markeret med et X.
En alvorlig fejl.
3 stemmerVi skriver denne besked hvis man går til en samtale hvor den anden forælder allerede har tilmeldt sig: “Det er kun den person, der først tilmelder sig, som kan ændre tilmeldingen. Hvis du har indvendinger mod tilmeldingen, bedes du henvende dig til Ditte Højben (Dorte 0A), til skolen eller til klasselæreren.”
Der kan selvfølgelig være et problem hvis forælder 1 tilmelder sig og forælder 2 dermed ikke odager, at der er en samtale – specielt hvis forældrene ikke er samboende. Mange gange vil skolen lave et opslag om samtalen, og man vil derfor blive gjort opmærksom på, at der er en samtale, men i situationer hvor forælder 2 slet ikke opdager, at der er indkaldt til samtale kan en form for ekstra påmindelse være brugbar.
Vi kigger på det.
-
MFA / To faktor godkendelse (Sikkerhed!)
Mulighed for at beskytte ens konto med QR kode baseret multi-faktor beskyttelse for forøget sikkerhed.
Ps. Lad nu være med at lave jeres egen standard, følg den åbne TOTP standard, så vi kan bruge vores eksisterende app og bare tilføje vores Forældre Intra konto der
3 stemmer -
Intern fraværsårsag print med vikarskemaer
Når jeg opretter et vikarskema, kan jeg enten skrive den interne årsag i feltet "Intern fraværsårsag" eller bagefter skrive det i "intern notesblok".
Den interne notesblok, har den fordel at man printe den, men den går mange år tilbage, og er ikke knyttet til det enkelte vikarskema.
Skriver man i "intern fraværsårsg" har man ingen mulighed for at få vist det i en oversigt eller printe det. Så det ville være smart hvis de noter man skrev en automatisk blev overført til notesblokken, eller endnu bedre at man kunne få dem printet med ud når man printer ugeskema for vikarer.
3 stemmer -
Skabeloner i beskeder i Moderne SkoleIntra
Vi har mere end 20 skabeloner, som vi bruger i beskedsystemet. Det kan f.eks. være forudfyldte beskeder fra biblioteket med skolens kontooplysninger, som kan sendes til forældrene, arbejdstidssedler og andre beskeder til kontoret.
Vi ønsker derfor, at det også bliver muligt at bruge skabeloner i Moderne SkoleIntra.3 stemmerVi ved ikke præcist hvornår det vil kommer, men det er noget vi har planlagt, og det vil komme med i en fremtidig opdatering.
-
Ønske om at vedhæftede filer i vikarnoter også kan hentes i Nyt SkoleIntra
Under vikarnoter savner vores vikarer muligheden for at hente vedhæftede filer i Nyt SkoleIntra og App'en. Det er i dag kun muligt i Classic
3 stemmerJeg kan fortælle at vedhæftning og visning af filer på en vikarnote er noget som vi har planlagt at implementere. Det vil derfor blive muligt efter en fremtidig opdatering.
-
Formularskabelon
Mulighed for at konsekvensudelukke valg i en formularskabelon. Ifm. prioritering af de 4 valgfag, billedkunst, musik, h&d og madkundskab, har vi brug for at eleverne med deres forældre kan vælge prioritering fra 1-4. Der mangler en valgboks, hvor svar 1 udelukkes i svar 2 osv. Så alle 4 fag ikke kan prioriteres med 1.
3 stemmer
- Kan du ikke finde din idé?