SkoleIntra
126 resultater fundet
-
"min ugeplan" ville fungere bedre hvis den vises med 1. lektion først og 8. lektion sidst, og ikke efter klassetrin
min ugeplan bør vises med 1. lektion først, så 2. lektion o.s.v. Det er forvirrende hvis man udskriver den, at det altid er de yngste elever man har der kommer først, selvom man har dem sidst på dagen.
1 stemme -
Gør det muligt at skifte mellem børn ved samme log in - også hvis ikke går på samme skole!
Det var fantastisk, da jeg let kunne skifte mellem børn på samme log in. Det kan jeg ikke længere fordi den ene går på en anden skole - vidst nok på app'en men den bruges mest til beskeder. Overblik over diverse aktivitter og ugeplaner kræver pc - overblikket ikke stærkt nok til app'en endu. I tillæg et minus at jeg ikke kan være logget ind på begeg børns intra samtidig. Det giver bedre overblik over alle de mange hverdagsinformationer og aktiviteter, når man kan gå hurtigt frem og tilbage mellem profilerne.
1 stemmeHar man børn på flere skoler, er det korrekt at den nemmeste indgangsvinkel er app’en. I selve app’en kan man se nogle af de mest basale funktioner, men der er herfra også mulighed for at hoppe ind til siden med alle funktioner. Så man har adgang til både skole 1 og skole 2 via app’en.
Vi arbejder i øjeblikket på en ny forældreapp, som kommer til at gøre skifte mellem skoler bedre, så håber den kommer til at hjælpe dig.
På web-grænsefladen kan man ikke skifte mellem flere skoler, men det er noget som vi overvejer at gøre noget ved.
-
Udfyldelse af UPV
Bliver det muligt for eleverne at læse de begrundelser i UPV, som lærerne har skrevet i UPV'en uden at skulle bruge elevplansværktøjet - som vi ikke benytter. I øjeblikket er det ikke muligt.
Fra i år skal lærerne jo udfylde UPV, inden eleverne gør det. Det vil være en forbedring for elever og forældre.1 stemmeTak for input. I morgen torsdag d. 7/11 kommer en ny version af UPV, som lever op til de seneste ændringer fra uvm. Versionen gør det ikke muligt for elev/forældre at se begrundelserne uden elevplan, og det er desværre ikke noget vi kan nå at lave i denne omgang.
Det er dog en god idé, og vi vil sætte den på listen over udviklingsønsker, så vi i fremtiden vil gøre det nemmere for skolerne at leve op til “Skriftlig meddelelse” ifm. UPV.
-
Besked til mødedeltagere
Til rette vedkommende!
Er det muligt, vi I Modern-udgaven kan komme til at sende besked til mødedeltagere, når man indkalder dem.
I ved, I classic sætter man flueben, hvorefter der ryger besked af sted > (Skal der automatisk sendes besked om aktiviteten til deltagerne?)
Som det er nu, opretter jeg møder i Modern, fordi det er så nemt, som tilfældet er, hvorefter jeg skal åbne den klassiske udgave for at give deltagerne besked :-p
vh
Peder
Heldagsskolen Bråby1 stemmeHvis man benytter personale app’en, så er det muligt at modtaget en notifikation, hvis der oprettes et møde hvor man er deltager.
Det er desværre ikke muligt, at sende en besked ifm. oprettelse af aktiviteten i Modern endnu, men det er på listen, og vil komme i en fremtidig opdatering.
-
Mulighed for at oprette skoledage på lørdage
Vi har mindst én skoledag på en lørdag - og også arbejdsdage på søndage. Da vi bruger intra til at holde øje med fx fravær i personalet, ville det være hensigtsmæssigt, at man også kunne oprette skole-aktiviteter på lørdage og søndage.
1 stemmeDet er muligt at oprette aktiviteter i kalenderen for lørdage og søndage, men tænkes der på mulighed for at oprettelse at oprette vikarskemaer lørdag/søndag?.
-
Lektiebogen forsvinder efter inaktivitet
Når der ikke er blevet skrevet i en lektiebog i en periode, forsvinder den for forældrene, indtil der skrives igen. Vi har vænnet os til at skrive ”PRØVE” i lektiebøgerne, når forældrene skriver, at den er væk – for så er problemet løst. Kunne det ikke sikres, at de ikke forsvinder?
1 stemmeVi anbefaler, at man benytter Ugeplanen til at skrive lektier, da den har mange fordele sammenlignet med lektiebogen. Bl.a. er ugeplanen optimeret til mobilvisning, der sendes pushnotifikationer til forældre når den udgives, nemt at udfylde i Modern bl.a. via Min Ugeplan osv..
Pga. ovenstående er lektiebogen ikke højt prioriteret, og jeg kan derfor på nuværende tidspunkt ikke sige hvornår vi evt. kan ændre på visningsmekanismen af lektiebogen.
Kontakt os gerne hvis I ønsker mere information om Ugeplanen, og hvis I har betænkeligheder ved at skifte til Ugeplanen, vil vi også gerne høre disse.
-
Masseoprettelse af kalenderpunkter
Jeg har ikke kunnet finde det andre steder, men er det ikke rigtigt at man i det nye Intra ikke kan oprette et kalenderpunkt for flere dage. I det gamle kunne man lave masseoprettelse. Kan man få det indført i det nye også?
1 stemmeDet er korrekt, at man ikke kan masseoprette aktiviteter på nuværende tidspunkt i Modern. Det er dog noget som vi vi vil implementere i en fremtidig opdatering.
-
Generering af månedligt fravær
Kære "Skoleintra"
Vi benytter vagtbogen til notering af fravær i intra.
Vi kunne godt tænke os, at intra månedsvis kunne generere en fraværsoversigt/optælling over alle elevers fravær, som (selvfølgelig kun) sendes ud til de respektive elevers forældre, uden at skulle sende det enkeltvis.
Det er en del af vores kommende fraværspolitik, da vi gerne vil arbejde forebyggende med fravær.1 stemmeTak for forslaget. Vi overvejer i øjeblikket om vi skal forbedre fraværsmulighederne i vagtbogen, eller om vi skal udvikle et nyt fraværsmodul.
Uanset hvilken løsning vi lander på, så vil det behov du nævner blive dækket.
-
Behold navnet på udgiveren af en besked selvom udgiveren har forladt arbejdsstedet og en ny medarbejder har overtaget vedkommendes initialer
Gemte beskeder i arkiv - ser pludselig ud til at være skrevet af en anden person. Det er forvirrende. Det ville være godt, at det ikke ændrede sig til noget forkert, bare fordi en ny medarbejder har overtaget initialerne.
1 stemme -
Manglende elevinfo i vagtbogen
I vagtbogen i Mordern ser vi kun elevernes fornavne. I Classic kan vi se ekstra oplysninger, som fx værelser og kontaktlærer.
Den ekstra info mangler vi ofte i Mordernudgaven - håber den kan komme med.1 stemme -
Mulighed for at se lektiedagbogsnoter i kronologisk rækkefølge fra de lektier der først er for til de seneste.
Mulighed for at se lektiedagbogsnoter i kronologisk rækkefølge fra de lektier der først er for til de seneste.
Både i ElevIntra og ForældreIntra.
Mvh. Anna1 stemme -
1 stemme
-
Advisering til elev og forældre om lektiebog
Kunne man lave en mulighed for at afmærke i en adviseringsrubrik ved oprettelse af lektier, således elev og forældre ville blive påmindet om f.eks. en aflevering i dansk til i næste uge? Altså via en besked.
1 stemme -
Besked til andre brugere om aktivitet i en skabelon
Vi ønsker, at skabelonerne bliver låst for andre når, en bruger arbejder i den pågældende skabelon. På den måde forhindrer man at flere skriver samtidig, og at den uheldige får overskrevet sit arbejde.
1 stemme -
1 stemme
-
Markering i lektiebog
Når forældre og elever kigger på månedsoversigten i lektiebogen kunne det være rart, at der er en markering på de dage, hvor der er lektier. (Det var der i classic)
1 stemme -
Printfunktion af lektiebogen - kommende 7 dage
Særligt for børn i mellemtrinnet, ville det være rart at kunne printe lektier for 1uge frem på 1 A4 ark. De får overblikket, kan selv læse det og kan vinge af og lærer derved, at disponere henover dage.
Det er som forældre også rart, ikke hele tiden at skulle scrolle, for at fortælle lektierne - oplever det forstyrrer koncentrationen og tab af flow.1 stemme -
Vi ønsker at forældre kan lægge billeder i kontaktbogen
Da vi er en specialskole har vi brug for at forældre kan lægge billeder i kontaktbogen i forhold til billeder hjælpemidler osv
1 stemme -
Landskabsmode
Gøre det muligt at læse vedhæftede filer i landskabs mode på smart devices.
1 stemme -
Planlægge afsendelse af beskeder
Kære SkoleIntra, mine kollegaer og jeg ønsker en mulighed for at "planlægge" afsendelse af beskeder. Man har ved almen mails og SMS mulighed for at afsende beskeden med det samme, eller at plængge afsendelse af mails og sms. En mulighed for valg af dato og tidspunkt ved planlagt afsendelse af beskeder på intra er et stort ønske fra mine kollegaer og jeg.
God dag og arbejdslyst.
Venligst Janni1 stemme
- Kan du ikke finde din idé?