SkoleIntra
36 results found
-
Begræns beskedlængden
Enkelte forældre kan fylde meget på Intra med alenlange beskeder, der ofte lægger op til debat. Det kunne være rart med en setting, så man som administrator kun sætte en grænse f.eks. 200 karakterer på beskeder fra forældre,
16 votes -
API adgang til kalender
API adgang til kalender og dermed egne børns skoleskema kunne være mega praktisk. Vi bruger nogle forskellige info skærme hjemme, og det kunne være fantastisk at få børnenes dags-skema vist på disse.
Mistænker næsten at det er noget i har 99% klar allerede i dag, så kunne være fedt at få adgang ind :)På forhånd tak, mvh Henrik B Christensen
1 vote -
Fejlbehæftede opslag, der er slettet af bruger bør ikke sendes ud på mail-advisering.
Når jeg redigerer/sletter et opslag på opslagstavlen til forældre, bliver det fejlbehæftede opslag stadig sendt ud på mail-adviseringen, i stedet for KUN det redigerede. Jeg mener det slettede/rettede ikke bør sendes ud.
1 vote -
Tidszoner i Skoleskema?
Nu er vi forældre, og brugere af skoleintra gennem en skole i Nuuk: Atuarfik Inussuk i Nuuk.
Jeg har abonneret på skoleskemaet, og dette er nok så lækkert, således vi har skema for barnet direkte i kalender på diverse enheder.
Dog, er der noget der ikke er helt gennemtænkt, og dette er at skemaet fint nok er skrevet op i tid/klokkeslæt, så ser disse da ud til at være i dansk tidszone.
Så for samtlige af grønlandske skoler der benytter sig af abonnering af skema via kalender, får vist skematiderne tre timer for tidligt.
Er det muligt at for de…
3 votes -
Forældre med børn tilknyttet SFO'en bør ikke kunne se kontaktoplysninger på alle andre forældre med børn i SFO'en.
Smoo det er nu behandles SFO'en som et hold, eller en klasse, hvilket betyder at forældre med børn i SFO'en automatisk får adgang til kontaktolysninger på alle andre forældre med børn i SFO'en.
Dette synes vi kke vi kan finde en forsvarsmæssig grund til, så denne feature bør fjernes, eller der bør implementeres en måde at rettighedsstyre denne adgang på.1 vote -
Ugenr i ugeplan i forældredelen
Vi oplever at nogle forældre finder ugeplanen lidt rodet, altså når man skal trykke sig ind på den. Det kunne være rart med ugenr i beskrivelsen fremfor kun dato, ligesom i lærerdelen. Det kunne også være rart med pile imellem ugerne (ligesom på lærerdelen), så man ikke behøves at gå tilbage for at gå til en ny uge.
1 vote -
Bug: Profil billeder vises ikke i App versioner
Hvis man sætter et profilbillede på sit barn via web forældreintra så bliver det ikke vist i Android eller iOS appen.
1 vote -
BUG: ForældreIntra Android app kan ikke håndtere "tilbage/back".
Uanset hvor jeg befinder mig i ForældreIntra app'en (Android telefon) resulterer telefonens "tilbage/back" knap i at app'en lukker.
Eksempel 1:
- Klik på Beskeder.
- Klik på en besked.
- Nu er beskeden læst, og jeg vil gerne tilbage til Beskeder.
- Tryk på telefonens "tilbage"-knap.
- ForældreIntra app lukker ned.Eksempel 2:
- Klik på Ugeplan.
- Klik på en ugeplan.
- Den pågældende ugeplanen er læst, nu vil jeg gerne tilbage til Ugeplan oversigten.
- Klik på telefonens "tilbage"-knap.
- App'en lukker.Gælder samtlige "sider" i app'en.
Den forventede/ønskede oplevelser er:
Alle sider hvor app'en selv har en…
11 votes -
Bug: Markér notifikationer som læst fungerer ofte ikkke
Hvis man under påmindelser vælger “Markér alle notifikationer som læst” bliver der stadigvæk vist den røde boble med antal notifikationer. For det meste forsvinder den kun, hvis man lukker appen helt. Dvs. man swiper den op på iOS og så genstarter appen.
9 votes -
Print fra iphone
Jeg savner at kunne printe dokumenter direkte fra Forældreintra2 på IPhone, specielt fordi forældreintra2 ikke tillader at jeg drejer skærmen til liggende, når jeg ønsker at læse lange dokumenter. Det kan også være rart at kunne udskrive indbydelser og hænge dem op på køleskabet som reminder.
På andre applikationer får jeg muligheden for at trykke print, når jeg trykker på den lille boks med pil op. Dette via printdriver som iPhone selv finder, når den finder en printer på tilsluttede wifi.
Men i forældreintra, er denne mulighed fjernet.
Dog giver den mulighed for at jeg kan udskrive med HP smart,…
6 votes -
Mail ved besked
Da push beskeder sjældent virker ved nye beskeder i indbakken burde man kunne tilvælge at få en mail ved nye beskeder i indbakken.
3 votes -
BUG-fix: Ugeplan billeder vedhæftet kan ikke lukkes.
Hvis der er uploadet/vedhæftet billeder i ugeplan, og man klikker på dem via App’en, så det ikke muligt at hverken lukket billedet, gå til næste/forrig eller downloade. Det er stor frustration da her oftes placeres mange billeder, og mange af dem ville være rare at kunne beholde på sin egen mobil.
1 vote -
Lav et API
så man kan tilgå data. Jeg vil feks gerne kunne trække lektier ud for mine tre børn og sende det til en printer, integrere med IOT devices mm
12 votes -
team som avis valgmulighed for forældre i kontaktbog
Vi på Geelsgaardskolen har et stort ønske om, at forældrene i kontaktbogen kan vælge et team bestående af 5-6 medarbejdere, når de vil være sikre på at teamet får en avis. Som det er nu, må forældrene hver gang afkrydse de ønskede medarbejdere
1 vote -
Tvungen Samtykke formular ved login
GDPR er hårdt arbejde at håndtere for en administration, hvem har givet samtykke til hvad? Ved at lave et spørgeark hvor skolen selv kan formulere spørgsmål (ja/nej svar), skal man tvinge forældrene til at tage stilling til spørgearket ved næste login. På den måde bliver alle forældre tvunget til at tage stilling til spørgearket og administrationen og de enkelte klasselærere har alle samtykke digitalt til rådighed.
5 votesVi vil overveje denne funktion. Som det er i dag kan man oprette en forespørgsel med ønskede spørgsmål. Forespørgslen vil stå som ubesvaret på forældrenes forside indtil den er besvaret. Inde fra selve forespørgslen, er det også muligt at sende en besked ud til dem der endnu ikke har besvaret forespørgslen.
-
Formularskabelon
Mulighed for at konsekvensudelukke valg i en formularskabelon. Ifm. prioritering af de 4 valgfag, billedkunst, musik, h&d og madkundskab, har vi brug for at eleverne med deres forældre kan vælge prioritering fra 1-4. Der mangler en valgboks, hvor svar 1 udelukkes i svar 2 osv. Så alle 4 fag ikke kan prioriteres med 1.
3 votes -
Lektier og flueben.
Når lærene indskriver lektier, kunne der så automatisk tilføjes en lille firkant ud for den pågældende lektie eller fag, sådan at når lektierver lavet, kan eleven sætte et flueben?
Vil være praktisk, hvis der laves forud, sådan så man nemt kan se, hvad der er lavet og ikke.8 votes -
Landskabsmode
Gøre det muligt at læse vedhæftede filer i landskabs mode på smart devices.
1 vote -
Overblik over forældre der bruger UNI-login
Vi ønsker, at alle forældre skal bruge UNI-login for at komme på ForældreIntra. I overgangen fra 'almindeligt' login til UNI-login, vil det være rart med en oversigt på, hvem der endnu ikke bruger det (så vi kan kontakte vedkommende, og bede dem skifte).
4 votes -
Vi ønsker at forældre kan lægge billeder i kontaktbogen
Da vi er en specialskole har vi brug for at forældre kan lægge billeder i kontaktbogen i forhold til billeder hjælpemidler osv
1 vote
- Don't see your idea?