Gå til indhold

SkoleIntra

111 resultater fundet

  1. 1 stemme
    stem

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)
    How important is this to you?

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  2. Besked til elevråd

    Vi ønsker at der oprettes en kategori der hedder "elevråd", således at det er muligt at skrive en besked til dem, og ikke hver gang skal udpege eleverne fra flere klasser.

    1 stemme
    stem

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)
    How important is this to you?

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk

    Hvis man I classic har oprettet elevrådet under Databaser > Elever > Elevrådet, så er der mulighed for at sende til elevrådet via beskedsystemet i classic.

    På Ny SkoleIntra er det endnu ikke mulight at vælge elevrådet som modtagergruppe, men det vil komme i en fremtidig version.

  3. Gårdvagtskema

    Vi ønsker os at kunne udskrive gårdvagtsskemaer pr. medarbejder, så man kan få overblikket over den enkeltes gårdvagter.
    Det kunne også være en stor lettelse, hvis der kunne laves en sammentælling af antal minutter pr. medarbejder/pr uge.
    Hilsen Dorthe/Havdrup Skole

    1 stemme
    stem

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)
    How important is this to you?

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  4. Mulighed for at genskabe faneblade og mapper i samlemapper ved utilsigtet sletning.

    Som adminitrator kan man tracke brugernes adfærd. Det ville være lækkert hvis man får mulighed for at genskabe utilsigtede sletninger/ændringer. Som det er nu, så skal man via supporten for at få gendannet samlemapper, faner eller filer

    1 stemme
    stem

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)
    How important is this to you?

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  5. Persondatalov/Indmeldelsesblanket

    Kære Support.
    Er det muligt at lave et punkt på skoleintras forside, hvor man kan udfylde en indmeldelsesblanket, som så bliver sendt ind i personaleintra til den ansvarlige på området ? Det er mere i forhold til personadataloven og cpr.nr.

    Med venlig hilsen
    Christina Jessen

    1 stemme
    stem

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)
    0 kommentarer  ·  SkolePorten  ·  Admin »
    How important is this to you?

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  6. Brødkrummer på Skoleportens site, tak

    Brødkrummer på Skoleportens site, tak:)

    1 stemme
    stem

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)
    0 kommentarer  ·  SkolePorten  ·  Admin »
    How important is this to you?

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  7. Fem minutters intervaller i kalenderen på nyt Intra.

    I kalenderen i det nye Intra kan man kun lave aktiviteter, der begynder og slutter på kvarterstider altså 8.00; 8.15; 8.30 osv. Det passer virkelig dårligt til vores ringetider og er én af de forhindringer, der er for at Intra kan blive et samarbejdsværktøj. Kollegerne finder kalenderen tung og besværlig og med de begrænsede muligheder for at vælge tider har de et godt argument for ikke at bruge Intra.

    1 stemme
    stem

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)
    How important is this to you?

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk

    Hvis ens ringetider i skemaet f.eks. er 8-8.55, så vil blokken i kalenderen vedr. denne lektion visuelt også afspejle 8-8.55.

    Hvis man selv opretter en kalenderaktivitet, manuelt, så har vi lige nu 15 min. intervaller. Jeg vil gerne se på om vi kan ændre dette.

    Hvis du har mulighed for at uddybe hvorfor I finder kalenderen tung og besværlig, vil jeg gerne høre mere om dette :-).

  8. Bedre overblik i sendte beskeder

    I Silkeborg kommune er vi ved at implementere jeres intranet system for tiden. Jeg skulle i dag finde en tidligere sendt besked til en kollega inde i jeres besked system.
    Når jeg kigger på sendte beskeder ude på overbliks siden, fremgår det på alle mails, at de er sendt fra mig, men det ved jeg godt i forvejen, så det er en unødvendig og ikke brugbar information. I det tidligere besked system, kunne vi se hvem beskederne er sendt ud til. Det var et godt overblik, og nemt at finde tidligere sendte beskeder til bestemte personer, da vi ofte sender…

    1 stemme
    stem

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)
    How important is this to you?

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  9. Oprette mailgrupper til teams, så man kan nøjes med at trykke på den og ikke på mange personers navne

    Som i det gamle Skoleintra, hvor jeg kunne oprette en gruppe og sende til den med ét valg i modtagergruppe

    1 stemme
    stem

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)
    How important is this to you?

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk

    Hvis man har oprettet en modtagerliste i classic, så kan man vælge denne liste, når man opretter en besked i Ny SkoleIntra.

    Har man oprettet teams i classic under Databaser > Personale > Teammedlemmer, kan man ogå vælge disse teams, når man opretter en besked i Ny SkoleIntra.

    Det er pt. ikke planlagt, at gøre det muligt at oprette og redigere modtagergrupper i Ny SkoleIntra.

  10. Der ønskes en forbedring af reservationsmodulet.

    Hvis man f.eks. skal booke et rejsekort, vælger man først rejsekortet, herefter datoen. Hvis den så er optaget skal man starte forfra.

    I classic, kan man vælge datoen først, og siden den ting man vil booke, hvilket gør det lettere.

    1 stemme
    stem

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)
    How important is this to you?

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  11. Generering af månedligt fravær

    Kære "Skoleintra"
    Vi benytter vagtbogen til notering af fravær i intra.
    Vi kunne godt tænke os, at intra månedsvis kunne generere en fraværsoversigt/optælling over alle elevers fravær, som (selvfølgelig kun) sendes ud til de respektive elevers forældre, uden at skulle sende det enkeltvis.
    Det er en del af vores kommende fraværspolitik, da vi gerne vil arbejde forebyggende med fravær.

    1 stemme
    stem

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)
    How important is this to you?

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk

    Tak for forslaget. Vi overvejer i øjeblikket om vi skal forbedre fraværsmulighederne i vagtbogen, eller om vi skal udvikle et nyt fraværsmodul.

    Uanset hvilken løsning vi lander på, så vil det behov du nævner blive dækket.

  12. Direkte besked til modtager

    Vi savner funktionen i det nye personaleintra, hvor man kan give direkte besked til personer, når der f.eks. oprettes et møde i kalenderen.

    1 stemme
    stem

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)
    How important is this to you?

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk

    Vi har planlagt en denne forbedring. Det bliver muligt at kunne sende en besked. Derudover vil der også automatisk blive oprettet en notification (klokken).

    Det er også muligt at vi kommer til at danne en push-notifikation, som kommer frem på mobilen, hvis man benytter app’en.

  13. Samlet side til forældre/lærere/kontorpersonale som i classic i sin tid

    Jeg er ked af, at jeg stadig (efter et år eller hvor lang tid der nu er gået) skal arbejde i classic, da en del opgaver kun kan løses der, mens forældrenes intra ser meget anderledes ud.
    Jeg ønsker mig, at skoleintra kun har en side, ligesom før.

    1 stemme
    stem

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)
    How important is this to you?

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk

    Vi arbejder løbende på at tilføje og forbedre Ny SkoleIntra. Vi har i øjeblikket fokus de funktioner som benyttes af den “almindelige” medarbejder. Specielle kontorfunktioner og administratorfunktioner er vi ikke kommet.

    Der er allerede mange funktioner i Ny SkoleIntra, og manger benytter også udelukkende denne, men hvis man har behov for mere administrative funktioner, så finder man disse i classic.

  14. "min ugeplan" ville fungere bedre hvis den vises med 1. lektion først og 8. lektion sidst, og ikke efter klassetrin

    min ugeplan bør vises med 1. lektion først, så 2. lektion o.s.v. Det er forvirrende hvis man udskriver den, at det altid er de yngste elever man har der kommer først, selvom man har dem sidst på dagen.

    1 stemme
    stem

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)
    Overvejes  ·  0 kommentarer  ·  PersonaleIntra  ·  Admin »
    How important is this to you?

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  15. Gør det muligt at skifte mellem børn ved samme log in - også hvis ikke går på samme skole!

    Det var fantastisk, da jeg let kunne skifte mellem børn på samme log in. Det kan jeg ikke længere fordi den ene går på en anden skole - vidst nok på app'en men den bruges mest til beskeder. Overblik over diverse aktivitter og ugeplaner kræver pc - overblikket ikke stærkt nok til app'en endu. I tillæg et minus at jeg ikke kan være logget ind på begeg børns intra samtidig. Det giver bedre overblik over alle de mange hverdagsinformationer og aktiviteter, når man kan gå hurtigt frem og tilbage mellem profilerne.

    1 stemme
    stem

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)
    How important is this to you?

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk

    Har man børn på flere skoler, er det korrekt at den nemmeste indgangsvinkel er app’en. I selve app’en kan man se nogle af de mest basale funktioner, men der er herfra også mulighed for at hoppe ind til siden med alle funktioner. Så man har adgang til både skole 1 og skole 2 via app’en.

    Vi arbejder i øjeblikket på en ny forældreapp, som kommer til at gøre skifte mellem skoler bedre, så håber den kommer til at hjælpe dig.

    På web-grænsefladen kan man ikke skifte mellem flere skoler, men det er noget som vi overvejer at gøre noget ved.

  16. Udfyldelse af UPV

    Bliver det muligt for eleverne at læse de begrundelser i UPV, som lærerne har skrevet i UPV'en uden at skulle bruge elevplansværktøjet - som vi ikke benytter. I øjeblikket er det ikke muligt.
    Fra i år skal lærerne jo udfylde UPV, inden eleverne gør det. Det vil være en forbedring for elever og forældre.

    1 stemme
    stem

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)
    0 kommentarer  ·  ElevIntra  ·  Admin »
    How important is this to you?

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk

    Tak for input. I morgen torsdag d. 7/11 kommer en ny version af UPV, som lever op til de seneste ændringer fra uvm. Versionen gør det ikke muligt for elev/forældre at se begrundelserne uden elevplan, og det er desværre ikke noget vi kan nå at lave i denne omgang.

    Det er dog en god idé, og vi vil sætte den på listen over udviklingsønsker, så vi i fremtiden vil gøre det nemmere for skolerne at leve op til “Skriftlig meddelelse” ifm. UPV.

  17. Besked til mødedeltagere

    Til rette vedkommende!

    Er det muligt, vi I Modern-udgaven kan komme til at sende besked til mødedeltagere, når man indkalder dem.

    I ved, I classic sætter man flueben, hvorefter der ryger besked af sted > (Skal der automatisk sendes besked om aktiviteten til deltagerne?)

    Som det er nu, opretter jeg møder i Modern, fordi det er så nemt, som tilfældet er, hvorefter jeg skal åbne den klassiske udgave for at give deltagerne besked :-p

    vh
    Peder
    Heldagsskolen Bråby

    1 stemme
    stem

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)
    How important is this to you?

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk

    Hvis man benytter personale app’en, så er det muligt at modtaget en notifikation, hvis der oprettes et møde hvor man er deltager.

    Det er desværre ikke muligt, at sende en besked ifm. oprettelse af aktiviteten i Modern endnu, men det er på listen, og vil komme i en fremtidig opdatering.

  18. Mulighed for at oprette skoledage på lørdage

    Vi har mindst én skoledag på en lørdag - og også arbejdsdage på søndage. Da vi bruger intra til at holde øje med fx fravær i personalet, ville det være hensigtsmæssigt, at man også kunne oprette skole-aktiviteter på lørdage og søndage.

    1 stemme
    stem

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)
    How important is this to you?

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  19. Lektiebogen forsvinder efter inaktivitet

    Når der ikke er blevet skrevet i en lektiebog i en periode, forsvinder den for forældrene, indtil der skrives igen. Vi har vænnet os til at skrive ”PRØVE” i lektiebøgerne, når forældrene skriver, at den er væk – for så er problemet løst. Kunne det ikke sikres, at de ikke forsvinder?

    1 stemme
    stem

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)
    How important is this to you?

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk

    Vi anbefaler, at man benytter Ugeplanen til at skrive lektier, da den har mange fordele sammenlignet med lektiebogen. Bl.a. er ugeplanen optimeret til mobilvisning, der sendes pushnotifikationer til forældre når den udgives, nemt at udfylde i Modern bl.a. via Min Ugeplan osv..

    Pga. ovenstående er lektiebogen ikke højt prioriteret, og jeg kan derfor på nuværende tidspunkt ikke sige hvornår vi evt. kan ændre på visningsmekanismen af lektiebogen.

    Kontakt os gerne hvis I ønsker mere information om Ugeplanen, og hvis I har betænkeligheder ved at skifte til Ugeplanen, vil vi også gerne høre disse.

  20. Masseopload til samlemapper

    Please - en masseoploadfunktion til samlemapperne.
    Jeg har lige scannet en bunke sager og foran venter mere end 2000 klik og slid på højre skulder
    De skal kun op i fem forskellige mapper, så det ku' være klaret med ca. 70 klik, hvis der var en masseopload!!

    1 stemme
    stem

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)
    How important is this to you?

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  • Kan du ikke finde din idé?

SkoleIntra

Kategorier

Feedback og Knowledge Base