SkoleIntra
131 resultater fundet
-
Beskeder indbakke layout
Kunne man evt. ændre layoutet i beskeder, så emnet var med fed og afsenderen var med almindelig skrifttype, og sætte emnet over afsenderen?
Desuden ville det være rart hvis man kunne optimere indbakken til desktop view. I classic kan man se optil 17 beskeder samtidigt, mens kun 13 i modern.
2 stemmer -
Nemmere registrering af længere fravær f.eks ved ferie
Nemmere registrering af længere fravær f.eks ved ferie. Lige nu skal man ind og klikke på hver enkelt dag.
2 stemmer -
Mere plads til filer
Ønske om mere plads når man oplader filer til om det enten er dokumenter, eller i en besked. Har oplevet mange gange at filen er for stor. Så hvis denne grænse kunne rykkes, eller at den automatisk komprimere filerne, er et STORT ønske.
2 stemmer -
Bedre overblik i sendte beskeder
I Silkeborg kommune er vi ved at implementere jeres intranet system for tiden. Jeg skulle i dag finde en tidligere sendt besked til en kollega inde i jeres besked system.
Når jeg kigger på sendte beskeder ude på overbliks siden, fremgår det på alle mails, at de er sendt fra mig, men det ved jeg godt i forvejen, så det er en unødvendig og ikke brugbar information. I det tidligere besked system, kunne vi se hvem beskederne er sendt ud til. Det var et godt overblik, og nemt at finde tidligere sendte beskeder til bestemte personer, da vi ofte sender…2 stemmerDet er noget som vi vil rette – det er simpelthen en fejl. Det forventes, at vi kommer til denne rettelse i løbet af næste måned.
-
Ugenr i ugeplan i forældredelen
Vi oplever at nogle forældre finder ugeplanen lidt rodet, altså når man skal trykke sig ind på den. Det kunne være rart med ugenr i beskrivelsen fremfor kun dato, ligesom i lærerdelen. Det kunne også være rart med pile imellem ugerne (ligesom på lærerdelen), så man ikke behøves at gå tilbage for at gå til en ny uge.
2 stemmer -
Emojis - favoritter
Tak for opdatering af editor med emojis - nu mangler vi bare, at man kan arkivere favoritter - mest brugte - som man kan f.eks. på Iphone.Det vil lette arbejdet gevaldigt, da man ofte vender tilbage til de samme symboler!
2 stemmer -
"skraldespand" til slettede mails
En "skraldespand" til slettede mails vil betyde at vi kan nå at fortryde, hvsi vi har slettet en mail, vi ikke ville slette. Funktionen findes blandt andet i outlook.
2 stemmer -
Vikarplan
Det er ret væsentligt at kunne se (og skrive) hvad der skal laves med en klasse, når der skal være vikar. Det er ret frustrerende at stå med sin mobil, i et fremmed lokale eller i hallen og ikke straks kunne finde noten frem. Det er vigtigt at det hurtigst muligt kommer på den nye form intra har fået.
2 stemmerHvis man skal være vikar, og man logger ind på Nyt PersonaleIntra, så står der øvert “Du skal være vikar i dag”. Klikker man på dette link kommer man til kalenderen som viser hvor og hvornår man skal være vikar. Klikker man på emnet i kalenderen kan man se flere oplysninger, men man kan ikke se vikarnoten eller skrive respons. For at se vikarnoten eller skrive respons skal man dog til menuen vikar, som også er under kalenderen.
Vi skal nok finde en måde hvorpå man nemmere kommer hen til de ønskede oplysninger.
-
Mulighed for at oprette mapper i ForældreIntra -> Dokumenter -> Fra skolen
Mulighed for at oprette mapper i ForældreIntra -> Dokumenter -> Fra skolen, så forældre kan finde rundt i dokumenterne, hvis man som skole har mange dokumenter her.
Desuden er det ulogisk, at man skal uploade dokumenter via Admin -> Fra kontoret -> Meddelelser fra kontoret. Måske burde det være via dokumentarkiv e.l.
2 stemmerVi er enige i at denne dokumentproces har brug for en opdatering. Det er derfor noget som vil blive implementeret i en fremtidig opdatering.
-
GDPR lovgivning og kalender-aftaler
Når vi indkalder til møde om elever, vil vi gerne kunne skrive elevnavnet i kalenderaftalen. Problemet med dette er, at alle dermed kan læse, hvilken elev, der skal holdes møde om - også dem, som mødet ikke vedrører, hvilket ikke lever op til GDPR lovgivningen. (F.eks. kolleger, som også er forældre på skolen) Kan det lade sig gøre, at titlen på kalenderaftalerne kun kan ses af dem, som deltager i mødet?
2 stemmer -
Besked fra Elevrådsformand til alle elever.
Kære SkoleIntra. Jeg vil gerne kunne give vores elevrådsformand og næstformand adgang til at skrive til alle elever.
1 stemmeVi har planlagt at lave nogle ændringer vedr. elevrådet. Vi forventer disse ændringer også kommer til at opfylde dette ønske, så det bliver muligt at vælge om et medlem på sende besked til Elever/Medarbejdere/Forældre.
-
Brødkrummer på Skoleportens site, tak
Brødkrummer på Skoleportens site, tak:)
1 stemme -
Der ønskes en forbedring af reservationsmodulet.
Hvis man f.eks. skal booke et rejsekort, vælger man først rejsekortet, herefter datoen. Hvis den så er optaget skal man starte forfra.
I classic, kan man vælge datoen først, og siden den ting man vil booke, hvilket gør det lettere.
1 stemmeGenerelle forbederinger til booking er planlagt. Herunder forbedringer som løser denne uhensigtsmæssighed.
-
Fuld/granuleret synkronisering af aktivitetskalender
User-story: "Som forældre vil jeg gerne kunne synkronisere hele eller dele af aktivitetskalenderen til min (eller mit barns) personlige kalender, således at jeg eks. kan have det samme overblik med mig på min mobiltelefon som jeg har når jeg logger ind i web-interfacet (og således at jeg har mulighed for at se aktivitetskalenderen sammen med mine øvrige kalendre)".
Det ville være rart om man kunne abonnere på alle eller specifikke kalendre vist i "kalender"-viewet, således at man eks. kan få synkroniseret skoleskemaet til sin telefon. Det man ser i "kalender"-viewet er nemlig ikke nødvendigvis identisk med det man får når…
1 stemme -
Besked til elevråd
Vi ønsker at der oprettes en kategori der hedder "elevråd", således at det er muligt at skrive en besked til dem, og ikke hver gang skal udpege eleverne fra flere klasser.
1 stemmeHvis man I classic har oprettet elevrådet under Databaser > Elever > Elevrådet, så er der mulighed for at sende til elevrådet via beskedsystemet i classic.
På Ny SkoleIntra er det endnu ikke mulight at vælge elevrådet som modtagergruppe, men det vil komme i en fremtidig version.
-
Vi har brug for logbog funktionen!
Har i planer om at lave en logbog funktion, som på klassik?
Vi savner den nemlig på den nye version..
1 stemmeVi har ikke glemt logbogen, og den er også med i vores overvejelser. Lige nu er andre funktioner prioriteret, men den er helt klart på kandidatlisten over behov, som vi overvejer at dække i Ny SkoleIntra.
-
1 stemme
-
Mulighed for at se lektiedagbogsnoter i kronologisk rækkefølge fra de lektier der først er for til de seneste.
Mulighed for at se lektiedagbogsnoter i kronologisk rækkefølge fra de lektier der først er for til de seneste.
Både i ElevIntra og ForældreIntra.
Mvh. Anna1 stemme -
Manglende elevinfo i vagtbogen
I vagtbogen i Mordern ser vi kun elevernes fornavne. I Classic kan vi se ekstra oplysninger, som fx værelser og kontaktlærer.
Den ekstra info mangler vi ofte i Mordernudgaven - håber den kan komme med.1 stemme -
Kunne redigere gårdvagtsskemaer når man går via menuen Koordination
Når man har rettigheder til at redigere gårdvagtsskemaer, så er man i PersonaleIntra pt. nødt til at gå ind under Admin > Tilpasning > Gårdvagter.
Da de fleste jo dog ser gårdvagtsskemaerne via menuen Koordination > Skemaer > Gårdvagt/tilsyn, så kunne det være rart, hvis det, for dem der har ret til at redigere gårdvagtsskemaerne, også her kunne blive muligt at gå til redigeringen af gårdvagtsskemaerne.Med venlig hilsen
Steffen Bøgh, SkoleIntra-administrator, Tingløkkeskolen, Odense Kommune.
1 stemme
- Kan du ikke finde din idé?