Gå til indhold

SkoleIntra

48 resultater fundet

1. Dagens Skemaændringer

Hej
    Vi bruger permanent muligheden for at vise Dagens Skemaændringer på forsiden af intra. Da der ganske enkelt er mange ændringer hver dag, og sekretariatet ikke har mulighed for at svare på samme spørgsmål 50-100 gange hver dag.

Efter henvendelse på mail kan jeg forstå at denne mulighed ikke findes i Nyt Intra.
    Så hermed et stort og nødvendigt ønske om at denne mulighed implementeres.

39 stemmer
    stem

Vi er glade for at du er her

Log ind for at give feedback

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)

Information om vikarændringer er tilgængelig på forsiden på flere måder.

Lige under skemaet vises alle dagens skemaændringer, og vil man se detaljer om de enkelte ændringer, kan man klikke på linket “Vis vikarskemaer”.

Hvis man er fraværende eller vikar, så vises denne informationen også i ens skema på forsiden. Derudover vises det også i kalenderen.

Hvis man ikke oplever ovenstående, så skal man kontakte supporten.

2. Print af samtaler

Efter flytningen af samtaler til nyt skoleintra er det ikke mere muligt at lave et fornuftigt print af listen over samtaler.
    Så vi har et stort ønske om at få en printmulighed hvor alle samtaler kommer med - gerne som det ser ud på skærmen.

14 stemmer
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  3. Totalrenovere beskedsystemet og sammenlægge med opslagstavlen i stil med "Slack", "Google Hangouts Chat", "Microsoft Teams"

Det ville optimere kommunikationen gevaldigt på skolerne og minimere tiden brugt på intra.

Fordele:
    * et tydeligt overblik over samtalens forløb (a la sms'er og messenger)

• samtalerum til enhver lejlighed. Hvis man nu nedsætter et udvalg, så har de et rum hvor de kan arbejde sammen uden at skulle skrive beskeder til hinanden. Alt der har med dét udvalgsarbejde, havner der.

• en tydelig oversigt over al korrespondence med en given gruppe eller bruger pga. historikken.

• slut med at skrive "kære ditten og datten" "bedste hilsner" osv. til sine kolleger. Intern moderne kommunikation hvor vi bare "taler" sammen uden at skulle…

12 stemmer
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  4. Værktøj til at lave annotationer i et PDF.

jeg mangler at kunne lægge en PDF ind (som et opgaveark) når jeg laver forløb under fag, og at eleverne via et annotationsværktøj, lan lave tekstbokse, streger, cirkler, highlights osv. Det skal selvfølgeligt fungere sammen med programmerne for de ordblinde, hvis ens PDF er OCR-behandlet.

Vores ordblinde skal helst ikke bakse med flere programmer, så jeg ville elske, hvis de bare kunne åbne en pdf i deres "fag" og skrive og ikke skulle downloade til deres computer for derefter at åbne i AppWriter PDF-viewer eller PDF reader.

6 stemmer
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  5. Optimering af lektiebogen

Til min store forundring kan jeg se, at lektiebogen er på vej til udfasning. Det forstår jeg ikke. Det er lektiebogen vi bruger, ugeplanen giver ikke særlig god mening for de fleste lærere, især ikke mht lektier.

Lektiebogen har dog sine begrænsninger, og vi har da også et par forslag til forbedringer:

Mulighed for at se, hvem der har rettet – er aktuelt, hvis man bruger eleverne som lektieduks og lektier pludselig på mystisk vis er væk
    Mulighed for, som elev, at få et samlet overblik over den næste uges/14 dages lektier uden at skulle klikke på de enkelte dage

6 stemmer
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Lukket  ·  2 kommentarer  ·  PersonaleIntra  ·  Admin »
  6. Er det muligt at få skoleporten til at bruge facebook Pixel sporing?

Facebook Pixel sporing
    Kan en sådan bruges med skoleporten

4 stemmer
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Lukket  ·  0 kommentarer  ·  SkolePorten  ·  Admin »
  7. Guide til forældreintra på Fransk

Jeg ønsker en guide til forældreintra på fransk, da mange forældre fra Afrika taler og forstår fransk

3 stemmer
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  8. kalender på sin egen side der er udvidet i måneder og datoer.

I min side, under det eksisterende, kunne det være rart med en lille kalender, med måneden og datoerne i små kolonner, som allerede eksisterende version under skemaer og kalender i intra.
    Men i denne kalender skal man kunne trykke på en dato i måneden og se andres møder, fravær, leder og afdelingleder´s kalender, så man ikke skal trygge allemulige steder, men har den sat på sin egen side, i stedet for at skulle klikke alle steder rundt. samtidig ville man kunne have større og hurtigere overblik over afdelingens uger, til egen tilrettelæggelse.

3 stemmer
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Lukket  ·  0 kommentarer  ·  PersonaleIntra  ·  Admin »
  9. besked til flere klasser med 1 klik

Jeg savner en funktion, knap, hvor jeg kan sende besked til alle klasser, uden at skulle ind på alle klasser enkeltvis. Det havde vi med vores tidligere intra, og det var smart.

3 stemmer
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk

Både i ny og classic kan du sende en besked til alle forældre eller elever uden at skulle ind på alle klasser. Når man skal udvælge klasser, så er der også en som hedder Alle. Vælger man den kommer alle forældre eller elever frem.

10. Mulighed for at slette beskeder i kontaktbogen

Mulighed for at slette beskeder i kontaktbogen, som minimum en gang om året , giver ikke mening at beskeder fra 0. Følger barnet hele vejen .

3 stemmer
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk

En administrator har mulighed for at slette alle kontaktbogsnoter, som er ældre end en bestemt dato.

Der er ikke planer om at give den enkelte underviser adgang til at slette egne eller andres kontaktbogsnoter.

11. CD-ord / IntoWords virker ikke med Intra

Det er et problem for vores ordblinde elever, at IntoWords/CD-ORD ikke fungerer med Intra. Hverken oplæsning eller ordforslag fungerer, og det gælder både webudvidelsen til Chrome og desktopudgaverne af programmet.

3 stemmer
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    0 kommentarer  ·  ElevIntra  ·  Admin »
  12. Selvvalgte overskrifter

Oprette nye overskrifter (bjælker) på opslagstavlen efter eget valg - som f.eks. "nyt fra" eller "dokumenter" - blot hvor vi selv vælger overskriften og derefter kan lægge indhold ind!

3 stemmer
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  13. protokol via tabulex

Fra classic intra har vi tilgang til tabulex protokollen - hvordan sker det via itslearning?

2 stemmer
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  14. påmindelse om, at der er nyt dokument i "dokumenter"

Jeg ønsker, at der igen kommer et lille 1 tal ud for dokumenter, når der er tilføjet et nyt dokument. Dette gjorde i før, men den er gået tabt. Jeg savner den.

1 stemme
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Lukket  ·  0 kommentarer  ·  ForældreIntra  ·  Admin »
  15. mulighed for rykkere til forældrene

Vi vil gerne kunne sende rykkere til de forældre der ikke svare på tilmeldinger til ferie, arrangementer ect

1 stemme
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  16. mulighed for at kunne tilmelde børn til arrangementer

Når forældrene ikke selv tilmelder sig på intra, men kommer med sedler til personalet vil vi gerne have mulighed for selv at kunne tilmelde børn til diverse arrangementer som personale

1 stemme
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  17. SFO i skemaet

På Balletskolen er jeg lidt udfordret i min vikardækning. Vores skole åbnes af en morgenvagt 0720, og andre pædagoger og lærere deltager efterfølgende i sfo-ordningen efter 1420. Når jeg har brug for en vikar til disse opgaver kan jeg ikke lægge dem ind i vikarskemaet. Er det muligt at starte dagen med med sfo i skemaet - altså før de "rigige" timer starter kl 0800 og også lægge sfo-timerne ind som "timer". Vi benytter tabulex til skemalægningen. Det kunne i øvrigt også være godt, hvis jeg kunne lægge vikarer ind i gårdvagter mm. Jeg ved muligheden er til stede, men

1 stemme
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  18. 1 stemme
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  19. Dokumenter i alle klassers dokumentarkiv på en gang

Som skolesekretær ville det være en hjælp hvis det var muligt at lægge dokumenter i klassernes/forældreintras dokumentarkiv hvor du vinger hvilke klasser af det skal ligge hos så du ikke skal lægge i en klasse ad gangen. Lige som når du lægger opslag op på opslagstavlen.

1 stemme
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  20. Haster!! Print af parathedsvurdering er håbløs.

Print af parathedsvurdering er håbløs.
    Højre side af dokumentet mangler og nederste del af teksten(hvis man har skrevet en længere begrundelse) - til gengæld har man menuen med.
    ring 60379619

1 stemme
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
← Forrige 1 3
  • Kan du ikke finde din idé?

SkoleIntra