Totalrenovere beskedsystemet og sammenlægge med opslagstavlen i stil med "Slack", "Google Hangouts Chat", "Microsoft Teams"
Det ville optimere kommunikationen gevaldigt på skolerne og minimere tiden brugt på intra.
Fordele:
* et tydeligt overblik over samtalens forløb (a la sms'er og messenger)
samtalerum til enhver lejlighed. Hvis man nu nedsætter et udvalg, så har de et rum hvor de kan arbejde sammen uden at skulle skrive beskeder til hinanden. Alt der har med dét udvalgsarbejde, havner der.
en tydelig oversigt over al korrespondence med en given gruppe eller bruger pga. historikken.
slut med at skrive "kære ditten og datten" "bedste hilsner" osv. til sine kolleger. Intern moderne kommunikation hvor vi bare "taler" sammen uden at skulle starte og slutte som et brev.
slut med at vælge mellem at have dårlig samvittighed over at spamme og ikke informere de rette personer. Her skriver man i interessegrupper, og alt hvad jeg skriver i "1.a lærerteam gruppen" hører til der.
*Det er langt hurtigere at læse og danne sig et overblik over en given gruppes interne skriverier, når jeg bare kan scrolle der ud af og se, hvad der er blevet skrevet sammen om tidligere.
er ting vigtige, skal de ikke på opslagstavlen, og er de ikke, skal de heller ikke. På et renoveret beskedmodul, vil alle beskeder havne det rigtige sted og have sin berettigelse.
jeg kunne blive ved! :-)

Tilbagemeldinger fra skolerne, og de negative erfaringer med AULAs
beskedsystemet peger entydigt på at beholde den nuværende
struktur og virkemåde.
-
Casper Frank-Stender kommenterede
Meget enig. Det aktuelle system som emulerer e-mails er meget gammeldags. Det ville være langt mere dynamisk og intuitivt med chat.