Optimering af lektiebogen
Til min store forundring kan jeg se, at lektiebogen er på vej til udfasning. Det forstår jeg ikke. Det er lektiebogen vi bruger, ugeplanen giver ikke særlig god mening for de fleste lærere, især ikke mht lektier.
Lektiebogen har dog sine begrænsninger, og vi har da også et par forslag til forbedringer:
Mulighed for at se, hvem der har rettet – er aktuelt, hvis man bruger eleverne som lektieduks og lektier pludselig på mystisk vis er væk
Mulighed for, som elev, at få et samlet overblik over den næste uges/14 dages lektier uden at skulle klikke på de enkelte dage
Håber meget, at I vil genoverveje lektiebogen

-
Søren Gyes Høiberg kommenterede
Jeg vil hellere vende det sådan at lektiebogen giver rigtig god mening, når man ikke bruger ugeplan, hvilket er tilfældet for langt hovedparten af vores lærere.
Desuden har jeg fx svært ved at se, hvordan det gøres hensigtsmæssigt, når man giver lektier for til næste onsdag. Den ugeplan eksisterer sandsynligvis ikke endnu.
En lektiebog, hvor man får et samlet overblik som elever over hvad man skal lave til i morgen vil efter min vurdering være at foretrække.
-
AdminSkoleIntra (Product Owner, itslearning) kommenterede
Rigtig mange skoler (og flere og flere) benytter Ugeplanen til både generel ugeplansinformation og lektier. Det gør det bl.a. nemt for både lærere, forældre og elever at finde relevant information.
Mange skoler vælger på den ene eller anden måde at fremhæve lektierne i ugeplanen, så de er nemme at få øje på - f.eks. ved at skrive dem med fed.
Kan du beskrive hvorfor Ugpelanen for jer ikke giver mening mht. lektier?. Det kan være vi kan gøre noget for hjælpe jer.
I lektiebogen tror jeg godt du kan se hvem som har redigeret, men det kræver at man på ElevIntras tilpasning har aktiveret tracking. (kontakt evt. supporten hvis der er flere spørgmål hertil).