Gå til indhold

SkoleIntra

70 resultater fundet

  1. Kommentarer ved opslag på opslagstavlen

    Vi ønsker at fluebenet til kommentarer ved opslag på opslagstavlen (i den nye version) bliver et tilvalg i stedet for et fravalg (som i classic). Vi er bekymret for konsekvenserne af at fluebenet er forudindstillet ift. at der kan "gå facebook" i et simpelt informationsopslag fra pædagoger/lærer.

    9 stemmer
    stem

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)
    How important is this to you?

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  2. Besked system. Mulighed for at vælge om beskeden skal sendes nu eller på senere tidspunkt.

    Det ville være lækkert at kunne vælge om man ville sende beskeden i besked systemet nu eller kunne vælge at den blev sendt på et selvvalgt tidspunkt/dato

    7 stemmer
    stem

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)
    How important is this to you?

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  3. Jeg synes man skal fjerne muligheden for at alle ansatte kan se hinandens fravær i personaleintra.

    Jeg synes man skal fjerne muligheden for at alle ansatte kan se hinandens fravær i personaleintra

    7 stemmer
    stem

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)
    How important is this to you?

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  4. Mulighed for at få en klasses skema direkte over i en Google Kalender

    Mulighed for at få en klasses skema direkte over i en Google Kalender

    5 stemmer
    stem

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)
    Overvejes  ·  1 kommentar  ·  PersonaleIntra  ·  Admin »
    How important is this to you?

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  5. Behold ugeplanen i Classic-udgaven

    Jeg er superbruger af ugeplanen, og det er med gru, at jeg nu ser, at mine arbejdsforhold i fremtiden bliver forværret, idet ugeplanen udgår i Classic udgaven. Ugeplanen i Classic-udgaven er meget lettere at overskue end i Modern-udgaven. I Classic kan jeg i selve skrivefasen overskue det samme fag i over en hel uge. Det kan jeg ikke i Modern-udgaven. I I Modern-udgaven skal jeg ind på hver enkelt dato og skrive uden at kunne se, hvad der står f.eks dagen før i samme fag. Dette besværliggør mit arbejde og koster unødvendig tid. Lad derfor være med at lave noget…

    5 stemmer
    stem

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)
    How important is this to you?

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk

    Det er en smule forskel på hvordan Ugeplanen udfyldes i Classic og i Modern. Hvis man står på fanen Min ugeplan, så er der dog ikke stor forskel på det scenarie du nævner. I Min ugeplan ser du det, som du selv har indtastet i ugeplanen. Man kan gå direkte til udfyldning af et fag ved at klikke på lektionen ude til højre, hvor dine skemabrikker vises. Du kan altså f.eks. klikke på Dansk ud for mandag, og et skrivefelt for dette fag/dag bliver vist. Når man gemmer kan man se indholdet i ugeplanen, og så kan man f.eks. klikke på Dansk ud for tirsdag, og indtaste for denne dag..

  6. 4 stemmer
    stem

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)
    How important is this to you?

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  7. To faktor login

    For at øge sikkerheden ønsker vi to faktor login, hvis man skal tilgå personfølsomme oplysninger.
    Ikke som det er nu, hvor man anvender Uni Login begge gange.

    4 stemmer
    stem

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)
    How important is this to you?

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  8. Genvejslinks

    I Classic kan jeg som lærer lægge fag-relevante links både i en "Link-bank" til deling med kollegaer og elever og direkte på ElevIntras forside. I den nye version virker det som om det er umuligt eller forbeholdt "de udvalgte". Eller overser jeg noget ?

    4 stemmer
    stem

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)
    How important is this to you?

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  9. Arbejdstidsregistrering for medarbejdere august 2024

    Alle medarbejdere skal fra august 2024 og fremadrettet registrere deres arbejdstid løbende (ny EU lov som er vedtaget i folketinget i januar 2024).

    Jeg vil høre om skoleintra påtænker at lave et modul hvor medarbejderne kan registere deres arbejdstid løbende. Arbejdstiden skal registreres så både medarbejderen selv og ledelsen løbende kan følge den opgjorte arbejdstid. Det ville være ret hensigtsmæssigt at dette foregik via skoleintra som også er GDPR sikret.

    Mvh.
    Mads Broe, viceskoleleder, Frederik Barfods Skole

    Link:

    https://privateskoler.dk/nyheder/registrering-af-arbejdstid-loven-vedtaget-og-gaeldende-fra-juli-2024/

    4 stemmer
    stem

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)
    How important is this to you?

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  10. Mulighed for at tilhøre flere personalegrupper?

    Hej
    Under 'Databaser' - 'Personalekartotek' kan en medarbejder kun tilhøre én personalegruppe. Vores indskolingsleder er leder for vores børnehave, SFO og indskolingen. Kan I gøre det muligt at kunne tilhøre flere personalegrupper?
    Alternativt skal hele skolens pædagogiske personale samles i én personalegruppe, men så får dette personale jo unødig mange mails - ligesom det heller ikke helt matcher GDPR-tanken.

    Mvh.
    Afdelingsleder
    Peter Terney
    Sct. Ibs Skole

    4 stemmer
    stem

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)
    Planlagt  ·  0 kommentarer  ·  PersonaleIntra  ·  Admin »
    How important is this to you?

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  11. Redigering af skrevne mails

    Redigering af en sendt mail - fx man opdager at der er en slåfejl eller det er det forkerte docx der er vedhæftet - eneste mulighed jeg ser pt er at tilbagetrække hele beskeden og starte forfra - det er for tidskrævende

    3 stemmer
    stem

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)
    Overvejes  ·  0 kommentarer  ·  PersonaleIntra  ·  Admin »
    How important is this to you?

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  12. Mappe struktur i besked arkiv. Det kunne være lækkert at man kunne gemme beskederne i forskellige mapper i besked arkivet.

    Det kunne være lækkert at man kunne gemme beskederne i forskellige mapper i beskedarkivet. Det kan man i det gamle, men jeg kan ikke se funktionen i det nye?

    3 stemmer
    stem

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)
    How important is this to you?

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk

    Vi har planlangt at implementere labels i beskedsystemet. På den måde bliver der mulighed for at organisere sine beskeder på en god måde. F.eks. kan man oprette en label som hedder arkiv. Funktionen forventes klar i første halvdel af 2020. Vi forventer heller ikke automatisk at slette beskeder i fremtiden, men vi har mere info om dette i løbet af 2020.

    Du kan læse lidt om den nye labelsfunktion på denne side: https://helpdesk.itslearning.dk/en/support/solutions/articles/7000053291-hvilke-nye-funktioner-er-pa-vej-til-skoleintra-

  13. Skemavisning og opløsning

    Ved en opløsning på 1280x800, hvor browseren er i fuld skærm (her macbook pro), så kan skemaet på forsiden i personaleintra kun vise én dag.
    Kan man ændre opløsningen, så det er muligt, at kunne se et fuldt ugeskema uden at skulle trække browseren ud over skærmens grænser?

    3 stemmer
    stem

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)
    How important is this to you?

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk

    Som det er i dag, så vises skemaet for alle dage, hvis der er plads til det på skærmen. Hvis der ikke er plads vises skemaet for den aktuelle dag. Når kun man kan se den aktuelle dag opstår den problematik du beskriver, og det vil vi gøre noget ved.

    Om vi kommer til at vise næste dags skema før, eller vise 2 dagsskema hvis der er plads, eller gøre det nemt at skifte til næste dag fra forsiden, eller måske noget helt andet er ikke bestemt endnu, men vi skal nok finde en god løsning.

  14. Kalenderen bør udvikles!!!

    Jeg savneren at kalender kan synkroniseres begge veje og ikke kun den ene vej fx med min telefon//google kalender//outlook mv.

    Ligeledes er kalenderen mangelfuld i forhold til at kunne gøre tekst usynligt eller kun synligt for deltagerne af mødet, der kan ikke vedhæftes en dagsorden mv.
    Hvis jeg booker en lærer som fx har skemabrikker fortælleren kalenderen ikke at vedkommende ikke kan pga. undervisningen - dette kan man fx i Aula.
    Er der planer om at udvikle kalenderen eller skal vi se os om efter andrenutidige løsninger?
    Vh Mikkel

    3 stemmer
    stem

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)
    How important is this to you?

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  15. Beskeder til forældre

    Når man sender beskeder ud til alle forældre, kunne det være rart, hvis beskederne kun bliver modtaget én gang, selvom forældrene har flere børn på skolen. Nogle familier oplever at få den samme besked flere gange. Et ønske er, at man kan vælge at sende beskeder ud pr. familie.

    3 stemmer
    stem

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)
    How important is this to you?

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  16. Skabeloner i beskeder i Moderne SkoleIntra

    Vi har mere end 20 skabeloner, som vi bruger i beskedsystemet. Det kan f.eks. være forudfyldte beskeder fra biblioteket med skolens kontooplysninger, som kan sendes til forældrene, arbejdstidssedler og andre beskeder til kontoret.
    Vi ønsker derfor, at det også bliver muligt at bruge skabeloner i Moderne SkoleIntra.

    3 stemmer
    stem

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)
    How important is this to you?

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  17. Intern fraværsårsag print med vikarskemaer

    Når jeg opretter et vikarskema, kan jeg enten skrive den interne årsag i feltet "Intern fraværsårsag" eller bagefter skrive det i "intern notesblok".

    Den interne notesblok, har den fordel at man printe den, men den går mange år tilbage, og er ikke knyttet til det enkelte vikarskema.

    Skriver man i "intern fraværsårsg" har man ingen mulighed for at få vist det i en oversigt eller printe det. Så det ville være smart hvis de noter man skrev en automatisk blev overført til notesblokken, eller endnu bedre at man kunne få dem printet med ud når man printer ugeskema for vikarer.

    3 stemmer
    stem

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)
    How important is this to you?

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  18. Ønske om at vedhæftede filer i vikarnoter også kan hentes i Nyt SkoleIntra

    Under vikarnoter savner vores vikarer muligheden for at hente vedhæftede filer i Nyt SkoleIntra og App'en. Det er i dag kun muligt i Classic

    3 stemmer
    stem

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)
    How important is this to you?

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  19. Sortering af indbakke (forældre, elever, kollegaer)

    Det er pt. muligt at sortere beskederne i indbakken udfra følgende kategorier. [Alle] eller [Skolebestyrelsen].

    Det vil være enormt værdsat, hvis følgende kategorier kunne tilføjes.
    [Elever] Beskeder, som elever på skolen har sendt til læreren.
    [Forældre] Beskeder, som forældre til elever på skolen har sendt til læreren.
    [Kollegaer] Beskeder, som kollegaer på skolen har sendt til læreren.

    Eventuelt suppleret med [Ledelsen/Administration].

    Håber I vil tage det op til overvejelse. Det kunne lette arbejdet med kommunikationen betragteligt.

    Bedste hilsner
    Rasmus

    3 stemmer
    stem

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)
    How important is this to you?

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk

    Det er vores plan at gøre det muligt, at sætte labels på beskeder, som så kan benyttes til filtrering. Det er også muligt, at vi vil autopåsætte labels, og vi vil i den forbindelse overveje dit forslag. Vi har opgaver vi prioriterer lige nu, men det er som nævnt på vores todo liste.

  20. Advarsel ved lektiedagbog

    På det nye SkoleIntra, når man vælger at trykke på slet note under lektiedagbogen, så sletter den alle noter for dagen. Måske I skulle sætte en lille advarsel op om at det ikke bare er ens egen note, men alles noter man sletter.

    3 stemmer
    stem

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)
    How important is this to you?

    Vi er glade for at du er her

    Log ind for at give feedback

    Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk

    Tak for input. I lektiebogen kan vi ikke se hvem der har skrevet hvad. Det hele er én stor note. Derfor slettes hele noten, når man sletter. Det kan derfor være en god idé at vi advarer om dette.

    I ugeplanen har vi flere muligheder, og her er det nemt at slette de noter man selv har tilføjet.

← Forrige 1 3 4
  • Kan du ikke finde din idé?

SkoleIntra

Kategorier

Feedback og Knowledge Base