Jeg synes man skal fjerne muligheden for at alle ansatte kan se hinandens fravær i personaleintra.
Jeg synes man skal fjerne muligheden for at alle ansatte kan se hinandens fravær i personaleintra

Vi er ved at overveje hvordan vi bedst kan få SkoleIntra til at understøtte de forskellige ønsker omkring dette.
-
Kjeld kommenterede
Jeg kan dog ikke se, at det skulle volde de store problemer, at I giver administrator mulighed for at give brugerrettigheder på om man må se oversigten over fravær eller netop kan vælge dette fra. Dette er jo også muligt for alt muligt andet under admin -adgang-brugernes rettigheder. På samme måde er det jo også muligt at se fraværet den pågældende dag uden at bemærkningen er med, dette gøres jo allerede i elev- og forældreIntra.
-
Nina Wendelboe kommenterede
Helt uenig - det er vigtigt for samarbejdet, at man ved om ens kollega er på skolen. Som skolesekretær et det nødvendigt for mig at have dette overblik.
I stedet skal man måske tage en snak om, hvad der skrives som årsag - man kan jo selv lave en skabelon. -
Christian Tiedt kommenterede
Helt uenig,det er da afgørende at man kan se at en kollega er registreret som fraværende af hensyn til samarbejdet (møder, flerlæreordninger; osv.) Hvad der så skrives om årsagen er kun et spørgsmål om praksis.
-
Pia Ringo kommenterede
Enig. Det må være endnu mere aktuelt nu, med den nye persondatalov.....