SkoleIntra
131 resultater fundet
-
Mere plads til filer
Ønske om mere plads når man oplader filer til om det enten er dokumenter, eller i en besked. Har oplevet mange gange at filen er for stor. Så hvis denne grænse kunne rykkes, eller at den automatisk komprimere filerne, er et STORT ønske.
2 stemmer -
Lektie kategori
Jeg kunne virkelig godt ønske mig en funktion/kategori i elevintra. Hvor lærene kan skrive lekier ind. Man kan krydse dem af. Og se det i kalder og bare generelt få et overblik over lekier.
For det har man ikke nu. Vi bruger ugeplanen, men det er besværligt og ikke overskueligt. Man kan fx, kun se lekiter til den uge Man er i og ikke yil næste uge.
Og når lærene så skriver hvad man skal i timerne, bliver det let blandet sammen med lektierne.Jeg kender mange andre der kunne ønske samme kategori.
3 stemmer -
Forældre med børn tilknyttet SFO'en bør ikke kunne se kontaktoplysninger på alle andre forældre med børn i SFO'en.
Smoo det er nu behandles SFO'en som et hold, eller en klasse, hvilket betyder at forældre med børn i SFO'en automatisk får adgang til kontaktolysninger på alle andre forældre med børn i SFO'en.
Dette synes vi kke vi kan finde en forsvarsmæssig grund til, så denne feature bør fjernes, eller der bør implementeres en måde at rettighedsstyre denne adgang på.1 stemme -
Akkumuleret årsnorm i registrering af tid
Skolens ledelse har mulighed for at eksportere en oversigt over medarbejdernes timeregistrering, men her får man ikke en samlet akkumuleret oversigt over sin årsnorm. Det vil være brugbart hvis man kunne, så man kan se om man er i overtid eller undertid.
Er det en mulighed at få kodet ind i systemet?
Mvh. Anna Frimann1 stemme -
Infokiosk dynamiske sider - visning af fravær på afdelings niveau.
Vi bruger Infokiosk og dynamiske sider. Vi mangler bedre visning af personalefravær på afdelingsniveau. Enkeltdags-visning er vandret, vi ville foretrække at den var lodret ligesom 3 dagesvisningen. OG så er det rart hvis fraværsårsagen også kunne vises.
1 stemme -
Bug: Profil billeder vises ikke i App versioner
Hvis man sætter et profilbillede på sit barn via web forældreintra så bliver det ikke vist i Android eller iOS appen.
1 stemme -
BUG: ForældreIntra Android app kan ikke håndtere "tilbage/back".
Uanset hvor jeg befinder mig i ForældreIntra app'en (Android telefon) resulterer telefonens "tilbage/back" knap i at app'en lukker.
Eksempel 1:
- Klik på Beskeder.
- Klik på en besked.
- Nu er beskeden læst, og jeg vil gerne tilbage til Beskeder.
- Tryk på telefonens "tilbage"-knap.
- ForældreIntra app lukker ned.Eksempel 2:
- Klik på Ugeplan.
- Klik på en ugeplan.
- Den pågældende ugeplanen er læst, nu vil jeg gerne tilbage til Ugeplan oversigten.
- Klik på telefonens "tilbage"-knap.
- App'en lukker.Gælder samtlige "sider" i app'en.
Den forventede/ønskede oplevelser er:
Alle sider hvor app'en selv har en…
11 stemmerVi er opmærksomme på, at mange oplever navigationen i Android versionen af ForældreIntra som kontraintuitiv.
Det er med på listen over mulige forbedringer, således at det bliver muligt at vælge anden effekt af ’tilbage’(Swipe fra venstre)
-
Bug: Markér notifikationer som læst fungerer ofte ikkke
Hvis man under påmindelser vælger “Markér alle notifikationer som læst” bliver der stadigvæk vist den røde boble med antal notifikationer. For det meste forsvinder den kun, hvis man lukker appen helt. Dvs. man swiper den op på iOS og så genstarter appen.
9 stemmer -
Print fra iphone
Jeg savner at kunne printe dokumenter direkte fra Forældreintra2 på IPhone, specielt fordi forældreintra2 ikke tillader at jeg drejer skærmen til liggende, når jeg ønsker at læse lange dokumenter. Det kan også være rart at kunne udskrive indbydelser og hænge dem op på køleskabet som reminder.
På andre applikationer får jeg muligheden for at trykke print, når jeg trykker på den lille boks med pil op. Dette via printdriver som iPhone selv finder, når den finder en printer på tilsluttede wifi.
Men i forældreintra, er denne mulighed fjernet.
Dog giver den mulighed for at jeg kan udskrive med HP smart,…
6 stemmer -
fravær fornavne
I fravær kan man kun se elevernes fornavne, det er problematisk når der er flere elever med samme navn.
5 stemmer -
Sygdom i fraværsmodulet
Det ville være fint hvis man ud over lovligt, ulovligt og for sent fremmøde kunne registrere sygdom som kategori.
4 stemmer -
Søgefunktion i dokumenter
Det vil være et stort plus med en søgefunktion i dokumentarkiveret.
(Den der pt er i classic finder desværre ikke alle dokumenter)4 stemmer -
Kalenderoversigt med synlige detaljer
I kalenderoversigten på forsiden af Classic står der initialer ud for hver aktivitet, hvilket giver et hurtigt overblik over, hvem aktiviteten vedrører.
I Modern er det nødvendigt at vippe aktiviteten ned, for at se hvem en aktivitet vedrører.
Er det ikke muigt at få initialer ud på samme linje som aktivitetens navn?
1 stemme -
Ugeplan for SFO
Ugeplan for SFO - mulighed for at vælge denne kategori under ugeplaner/skemaer!
4 stemmer -
Emojis - favoritter
Tak for opdatering af editor med emojis - nu mangler vi bare, at man kan arkivere favoritter - mest brugte - som man kan f.eks. på Iphone.Det vil lette arbejdet gevaldigt, da man ofte vender tilbage til de samme symboler!
2 stemmer -
Overføre ekstra opgaver fra Trio til skema i Intra
Jeg mangler muligheden for at kunne importere brikker fra oversigtsskemaet i Trio, som ikke er skemabrikker - fx brikker oprettet i "Tjenestetid - opgaver" eller som ekstraopgaver.
uden denne funktion har vi ikke noget skema at vise på de specielle dage, hvor vi ikke kører alm skema.3 stemmer -
Mail ved besked
Da push beskeder sjældent virker ved nye beskeder i indbakken burde man kunne tilvælge at få en mail ved nye beskeder i indbakken.
3 stemmer -
BUG-fix: Ugeplan billeder vedhæftet kan ikke lukkes.
Hvis der er uploadet/vedhæftet billeder i ugeplan, og man klikker på dem via App’en, så det ikke muligt at hverken lukket billedet, gå til næste/forrig eller downloade. Det er stor frustration da her oftes placeres mange billeder, og mange af dem ville være rare at kunne beholde på sin egen mobil.
1 stemme -
Lav et API
så man kan tilgå data. Jeg vil feks gerne kunne trække lektier ud for mine tre børn og sende det til en printer, integrere med IOT devices mm
12 stemmer -
kalender masseopret og administrator
Det ville være rart hvis man som administrator både kunne masseoprette opslag og redigere i andres opslag på modern, så man ikke hele tiden skal skiften mellem modern og classic.
3 stemmer
- Kan du ikke finde din idé?