SkoleIntra
64 resultater fundet
-
Man bør ikke tvinges ind i det nye skoleintra.
Vi skal fra næste skoleår ikke længere bruge skoleintra. Derfor virker det som ren chikane at vi skal tvinges ind i det nye skoleintra. Mine kollegaer er i forvejen stressede over at det de har svært ved at nå og det er en daglig irritation at de skal via det nye intra for at komme til classic. Vi kommer ikke til at vælge at fortsætte med at bruge skoleintra af den grund. Man forstyrrer den daglige bruger på gulvet i stedet for at lade den enkelte vælge det der passer dem bedst (som det har været indtil for nyligt.)
118 stemmerVi har i en periode siden september måned etableret en loginprocedure til SkoleIntra, der betyder, at man logges ind i SkoleIntras nye grænseflade, uanset hvor man sidst loggede ud.
Vi har modtaget mange positive tilbagemeldinger på den nye grænseflade og de nye pædagogiske værktøjer, der er tilgængelige fra den.
Men vi har også modtaget mange henvendelser fra skoler, der primært anvender den klassiske grænseflade, og som finder det forvirrende og besværligt for de almindelige brugere at finde frem til den klassiske grænseflade.
Vi har derfor besluttet at genindføre den tidligere individuelle loginmulighed, hvor brugeren automatisk logger ind i den grænseflade, man sidst forlod.
Vi håber at vi med denne ændring sikrer, at flest mulige brugere får den optimale understøttelse af arbejdsgange i SkoleIntra.
Ændringen træder i kraft i morgen torsdag den 22. november , og vil være fuldt implementeret på fredag.
-
Da skoleåret begyndte fik vi oplyst, at når man én gang havde valgt Classic SI, så fortsatte man med at åbne den side automatisk ved log-in.
Da skoleåret begyndte fik vi oplyst, at når man én gang havde valgt Classic SI, så fortsatte man med at åbne den side automatisk ved log-in.
Det virkede ganske rigtig også - MEN inden for de sidste uger er den mulighed forsvundet.
Det er en kæmpe tidsrøver at forholde sig til ny opsætning - ændrede funktioner mv.
Jeg er interesseret i kun at bruge Classic SI - uden at skulle gennem de mange klik, dropdown-menuer og hele molevitten.
48 stemmerVi har i en periode siden september måned etableret en loginprocedure til SkoleIntra, der betyder, at man logges ind i SkoleIntras nye grænseflade, uanset hvor man sidst loggede ud.
Vi har modtaget mange positive tilbagemeldinger på den nye grænseflade og de nye pædagogiske værktøjer, der er tilgængelige fra den.
Men vi har også modtaget mange henvendelser fra skoler, der primært anvender den klassiske grænseflade, og som finder det forvirrende og besværligt for de almindelige brugere at finde frem til den klassiske grænseflade.
Vi har derfor besluttet at genindføre den tidligere individuelle loginmulighed, hvor brugeren automatisk logger ind i den grænseflade, man sidst forlod.
Vi håber at vi med denne ændring sikrer, at flest mulige brugere får den optimale understøttelse af arbejdsgange i SkoleIntra.
Ændringen træder i kraft i morgen torsdag den 22. november , og vil være fuldt implementeret på fredag.
-
Ugeplaner
Det kunne være rart, hvis man som lærer kunne se sin egen ugeplan. Så behøver man ikke bladre rundt mellem klassernes ugeplaner, for at få et overblik over sin dag/uge.
Mvh Pia
20 stemmer‘Min ugeplan’ er nu implementeret i modern.
Se: https://helpdesk.itslearning.dk/da/support/solutions/articles/7000054812-5-86-14-02-2020-min-ugeplan-klasselog-interne-noter-mm- -
Manglende overblik
I Personaleintra Classic har man et overblik, som ikke er i den nye udgave, hvor man skal klikke flere gange for at nå en ønsket funktion.
Jeg er sikkert ikke den eneste der følte mig til nar, da jeg troede, at jeg under indstillinger kunne tilpasse de funktioner, som jeg har behov for at kunne se hurtigt, men opdagede, at det eneste jeg kan indstille er sproget.
I en travl dagligdag har vi brug for tydelighed i arbejdsredskabet, og det får vi ikke i det 'bløde look', som I åbenbart har tilstræbt.
Derfor vil jeg foreslå, at I genindfører, at…
15 stemmerVi har i en periode siden september måned etableret en loginprocedure til SkoleIntra, der betyder, at man logges ind i SkoleIntras nye grænseflade, uanset hvor man sidst loggede ud.
-
APP til ELEVINTRA
Min datter skal tjekke elevintra på daglig basis. Hun kunne have lige så stor glæde af en app, som er mere brugervenlig og nem at logge ind via istedet for en browser. Desuden ville hun her få notifikationer på mobilen, når der er ny info til hende - det får hun ikke via browseren!
11 stemmerHej,
Første version af vores app til eleverne er nu tilgængelig på både Android og ios :-).
-
Ugeplaner
MANGLER en bladrefunktion, således man kan bladre til næste dag i faget, når man udfylder ugeplanen. Det fungerer fint i det gamle med fanebladene.
7 stemmerI seneste version har vi forbedret indtastning i ugeplanen væsentligt.
-
Historik på kontaktbogsnoter vil være ualmindelig rart at få tilbage.
Historik på kontaktbogsnoter vil være ualmindelig rart at få tilbage. Vi har brug for at vide, om en forælder har set kontaktbogen, eller om vi skal ringe/sms'e hjem for at sikre os, at beskeden er modtaget.
7 stemmerHistorik i kontaktbøger er blevet tilføjet d. 24/11. Se evt. releasenotes her: https://helpdesk.itslearning.dk/da/support/solutions/articles/7000078769-5-120-24-11-2022-kontaktb%C3%B8ger-klassemapper-mm-
-
Kontaktbøgerne
Man ikke kan se hvilke kontaktbøger der er ulæste, på classic intra er der rødt flag og
man kan ikke se hvad man svare på i kontaktbogen, som lærer har man med børn og unge at gøre og derfor kan (skal) der forventes afbrydelser, selvom man lige troede man havde tid til at svare en forældre. Nå man så vender tilbage til et evt tomt vindue og har glemt om det var tandlægebesøg eller fridag man skulle til at svare på. Så er det tidskrævende at skulle lukke svar ned, ind i kontaktbog igen, bare for at se hvad det…7 stemmerVi har i seneste opdatering gjort således, at man nu kan se den seneste note i den tråd man besvarer. Den vises nu lige over skrivefeltet, når man er ved at besvare en kontaktbogsnote.
-
Navn ændring på SMS Afsender
1)Er det muligt at skifte afsender navn på SMS ? istedet for at der står Skoleintra
2) Når man skriver en besked ud til forældre og sætter flueben for ''Send kopi som sms'' ville det være en god ide at der stod ''læs beskeden videre på skoleintra'' ned i bunden.
6 stemmerMed release 5.91 bliver sms-modtagere nu gjort opmærksom på, at der er mere indhold på SkoleIntra. Hvis altså det er tilfældet. Se evt. mere her: https://helpdesk.itslearning.dk/da/support/solutions/articles/7000058166-5-91-16-07-2020-s%C3%B8gning-i-klasselog-sms
-
Lave en mobil app hvor man kan se ting som lektier og ugeplan hvis i har en api kunne jeg godt selv udvikle det :D
Lave en mobil app hvor man kan se ting som lektier og ugeplan hvis i har en api kunne jeg godt selv udvikle det :D
6 stemmerHej,
Første version af vores app til eleverne er nu tilgængelig på både Android og ios :-).
-
To faktor login
For at øge sikkerheden ønsker vi to faktor login, hvis man skal tilgå personfølsomme oplysninger.
Ikke som det er nu, hvor man anvender Uni Login begge gange.6 stemmer2 faktor login er nu muligt for personale ved almindeligt SkoleIntra login
- og generelt muligt via MitID
-
Visning af ElevIntra Modern i Admin, ElevIntra
Når man i PersonaleIntra benytter Admin, ElevIntra, Skift til ElevIntra uden ny login, så får man vist ElevIntra Classic. Det vil være en klar forbedrig, hvis man får vist Modern - eller kunne vælge
6 stemmerMuligheden for at kunne se ElevIntra Modern er tilføjet i seneste version fra d. 24/11. Se evt. release notes her: https://helpdesk.itslearning.dk/da/support/solutions/articles/7000078769-5-120-24-11-2022-kontaktb%C3%B8ger-klassemapper-mm-
-
Ændring af skift imellem børn
For ca 1 uge siden ændrede i den runde cirkel, hvor man kan skifte imellem ens børn placering. Før lå den i øverste højre hjørne, men nu er den rykket en linje ned og ligger på linje med "opslagstajlen ordet" og under symbolet for beskeder. Det gør, at når man går under dokumenter, så kan man ikke ændre muligheden fra skoles dokumenter til klassens dokumenter, da knappen for skift imellem ens børn ligger oven over og spærre for, at man trykke på pilen for, at skifte imellem dokumenter. Det kunne jeg godt tænke mig, at i ændre, så det bliver…
5 stemmerDet var simpelthen en fejl som var opstået ifm. nyeste version af IOS. Det blev rettet i mandsgs :-)
-
Klasseloggen i nye udgave af New Modern
Fra mail med Jesper Krag Rasmussen:
Vi nærmer os sommeren 2020 og jeg mangler (desværre) fortsat et entydigt svar på nedenstående:
(mail november, 2019) Vi skrev sammen for et års tiden siden efterhånden vedr. sortering i klasseloggen på Nyt intra.
Mine kolleger siger nu, der står en lille besked til dem om, at den klassiske udgave vil udgå med tiden … vi håber (læs: insisterer) på, at sorteringen er på plads inden lukketid. Vi har – ligesom sidste år – meget brug for at kunne sortere i fx datoer i ikke mindst i emner!!
Vi har haft skrevet sammen om…
5 stemmerVi har i version 5.91 ændret søgefunktionen, så der nu altid søges i den kontekst man står i. Se evt. mere her: https://helpdesk.itslearning.dk/da/support/solutions/articles/7000058166-5-91-16-07-2020-s%C3%B8gning-i-klasselog-sms
-
Arbejdstidsregistrering for medarbejdere august 2024
Alle medarbejdere skal fra august 2024 og fremadrettet registrere deres arbejdstid løbende (ny EU lov som er vedtaget i folketinget i januar 2024).
Jeg vil høre om skoleintra påtænker at lave et modul hvor medarbejderne kan registere deres arbejdstid løbende. Arbejdstiden skal registreres så både medarbejderen selv og ledelsen løbende kan følge den opgjorte arbejdstid. Det ville være ret hensigtsmæssigt at dette foregik via skoleintra som også er GDPR sikret.
Mvh.
Mads Broe, viceskoleleder, Frederik Barfods SkoleLink:
5 stemmer -
4 stemmer
-
Mulighed for at se kaldenavn, når en lærer/ vikar skal kalde børnene op.
Et ønske om at se både navn og kaldenavn i elev oversigt.
4 stemmerI fraværsregistreringen vises elevens kaldenavn.
-
Ugeplan & Lektier kan blive til Ugeplan
Vi anvender ugeplan frem for Lektiedagbog/dagbøger.
Ingen skriver i Lektiedagbogen idag.
Da begge vises på nuværende ForældreIntra (It's Learning) - skærmbillede er der basis for misforståelser, når der under Lektier står: "Ingen lektier i lektiebog for denne uge."Kan rubrikken om Lektier fjernes ?
4 stemmer -
Stærke koder på ens konto!
Kom lige ind i det 2100 århundrede og opdater jeres krav/ understøttelse af stærke koder i forældre intra.
En kode bør kunne understøtte:
a..z
A..Z
0..9
speciel tegn
unicode (smilies osv.)
nu om dags...Tag også lige og tillad nogle lange koder! Kun 20 tegn med de restriktioner i har lagt på er ikke godt nok. I bør kunne håndtere mindst 32 eller gerne 64 karaktere for os der går bare lidt op i sikkerhed
3 stemmerMuligheden for stærkere kodeord er nu muliggjort.
-
personale app til Android!!
Jeg synes snart at vi skal have en personaleintra app til android.. Den er MEGET savnet..
3 stemmerPersonale app til Android er nu at finde i Google play.
- Kan du ikke finde din idé?