SkoleIntra
27 resultater fundet
-
Svar på beskeder
Hvis man vil svare på en besked og klikker på "svar på besked" springer blinkmarken ind på emnet i sted for beskedens tekst. Jeg vil dog næsten aldrig ændre emnet - fordi alle skal jo kunne genfinde den - men skriver mit svar. Det synes jeg irriterende, fordi man ikke bare kan skrive løs. Denne funktion var da i en ældre version. Kan det ændres igen?
1 stemme -
Kopi som e-mail i beskeder
I den gamle intra kan man vælge at kopiere ens beskeder som e-mail, eftersom det ikke er alle forældre der tjekker intra, hverdag.
1 stemmeVi har i forvejen nedenstående muligheder for at få information om modtaget besked, og af denne årsag har vi valgt ikke at overføre den manualle afsending af email.
Forældre kan i deres indstillinger på ForældreIntra vælge, om de vil modtage en straksemail, når de modtager en besked. Gør de dette, vil de modtage en mail, hver gang de modtager en besked på ForældreIntra.
Hvis forældre har downloaded app’en, vil de derudover modtage en pushnotifikation ved ny besked, medmindre de selv har fravalgt dette.
Til sidst er der den daglige opsamlingsmail, hvor information om modtagelse af beskeder også indgår.
-
Selvvalgte overskrifter
Oprette nye overskrifter (bjælker) på opslagstavlen efter eget valg - som f.eks. "nyt fra" eller "dokumenter" - blot hvor vi selv vælger overskriften og derefter kan lægge indhold ind!
3 stemmer -
Print af samtaler
Efter flytningen af samtaler til nyt skoleintra er det ikke mere muligt at lave et fornuftigt print af listen over samtaler.
Så vi har et stort ønske om at få en printmulighed hvor alle samtaler kommer med - gerne som det ser ud på skærmen.14 stemmerEt tip til udskrift af listen over samtaler, er at markere listen > højreklik - udskriv. Dette vil give er resultat som vist på vedhæftede billede.
-
UU-Vejleder adgang
Spm. vedr. GPDR og oprettelse af Uddannelsesvejleder.
Er det muligt, at Uddannelsesvejleder, som oprettes som ekstern bruger, ikke automatisk får adgang til kontaktbøgerne, når vedkomne skal have adgang til Uddannelsesparathedsvurderingen ?
1 stemmeNej det er desværre ikke muligt at give adgang til UPV – uden at man har adgang til Beskyttede elevdata.
-
Værktøj til at lave annotationer i et PDF.
jeg mangler at kunne lægge en PDF ind (som et opgaveark) når jeg laver forløb under fag, og at eleverne via et annotationsværktøj, lan lave tekstbokse, streger, cirkler, highlights osv. Det skal selvfølgeligt fungere sammen med programmerne for de ordblinde, hvis ens PDF er OCR-behandlet.
Vores ordblinde skal helst ikke bakse med flere programmer, så jeg ville elske, hvis de bare kunne åbne en pdf i deres "fag" og skrive og ikke skulle downloade til deres computer for derefter at åbne i AppWriter PDF-viewer eller PDF reader.
6 stemmerDet lyder som om, at den funktion du efterspørger ønskes implementeret i vores itslearning produkt. Derfor er jeg desværre nødt til, at bede dig oprette ønsket her i stedet for: https://ideas.itslearning.com/
-
Jeg vil have classic!!!
Jeg forstår ikke, hvorfor I vil tvinge os over i det "nye" intra, som bare ikke er godt... Nu kan jeg se, at vi om et øjeblik ikke kan bruge samtalefunktionen, som vi bruger til at oprette skole-hjem-samtaler med længere - Jeg kan ikke bruge jeres nye intra, det er uoverskueligt og ikke særlig godt opbygget.
1 stemmeVi arbejder os henimod et SkoleIntra hvor de værktøjer som den almindelige underviser primært benytter vil være at finde SkoleIntra, og de værktøjer som specifikt benyttes af administrator/kontor vil være at finde i classic. På den måde kan vi optimere og målrette både classic og ny til de rigtige målgrupper. En anden ting er, at det meget tungt at vedligeholde og videreudvikle samme funktion 2 steder – det er simpelthen ikke god måde at bruge ressourcerne på.
Det er klart, at hvis man har arbejdet i et system i mange år, så vil der være en tilvænningsperiode, når man skifter til noget som ser anderledes ud og virker lidt anderledes. Vi gør hvad vi kan for at tilvænningsperioden skal blive så kort og smertefri for muligt, og du er velkommen til at komme med forslag til hvordan vi evt. kan gøre dette bedre.
Konkret kommer man til Samtaler i classic…
-
Dagens Skemaændringer
Hej
Vi bruger permanent muligheden for at vise Dagens Skemaændringer på forsiden af intra. Da der ganske enkelt er mange ændringer hver dag, og sekretariatet ikke har mulighed for at svare på samme spørgsmål 50-100 gange hver dag.Efter henvendelse på mail kan jeg forstå at denne mulighed ikke findes i Nyt Intra.
Så hermed et stort og nødvendigt ønske om at denne mulighed implementeres.39 stemmerInformation om vikarændringer er tilgængelig på forsiden på flere måder.
Lige under skemaet vises alle dagens skemaændringer, og vil man se detaljer om de enkelte ændringer, kan man klikke på linket “Vis vikarskemaer”.
Hvis man er fraværende eller vikar, så vises denne informationen også i ens skema på forsiden. Derudover vises det også i kalenderen.
Hvis man ikke oplever ovenstående, så skal man kontakte supporten.
-
Optimering af lektiebogen
Til min store forundring kan jeg se, at lektiebogen er på vej til udfasning. Det forstår jeg ikke. Det er lektiebogen vi bruger, ugeplanen giver ikke særlig god mening for de fleste lærere, især ikke mht lektier.
Lektiebogen har dog sine begrænsninger, og vi har da også et par forslag til forbedringer:
Mulighed for at se, hvem der har rettet – er aktuelt, hvis man bruger eleverne som lektieduks og lektier pludselig på mystisk vis er væk
Mulighed for, som elev, at få et samlet overblik over den næste uges/14 dages lektier uden at skulle klikke på de enkelte dage…
6 stemmer -
Classic som default hvis det ønskes. Vi logges igen på den nye version.
Efter sommerferien skulle vi i lang tid klikke os ind på Classic, hver gang vi loggede på. Så fulgte der en dejlig tid, hvor vores sidste indstilling blev default, men efter vinterferien starter jeg igen på den nye version, uanset, at jeg hver eneste gang bruger tid på at skifte til Classic. Det er et irritationsmoment.
1 stemmeIndlogningen bør være styret af hvilken platform du sidst skifter til. Jeg skal bede dig kontakte supporten, da de så vil kunne fejlsøge på det.
-
Totalrenovere beskedsystemet og sammenlægge med opslagstavlen i stil med "Slack", "Google Hangouts Chat", "Microsoft Teams"
Det ville optimere kommunikationen gevaldigt på skolerne og minimere tiden brugt på intra.
Fordele:
* et tydeligt overblik over samtalens forløb (a la sms'er og messenger)samtalerum til enhver lejlighed. Hvis man nu nedsætter et udvalg, så har de et rum hvor de kan arbejde sammen uden at skulle skrive beskeder til hinanden. Alt der har med dét udvalgsarbejde, havner der.
en tydelig oversigt over al korrespondence med en given gruppe eller bruger pga. historikken.
slut med at skrive "kære ditten og datten" "bedste hilsner" osv. til sine kolleger. Intern moderne kommunikation hvor vi bare "taler" sammen uden at skulle…
12 stemmerTilbagemeldinger fra skolerne, og de negative erfaringer med AULAs
beskedsystemet peger entydigt på at beholde den nuværende
struktur og virkemåde.
-
Aktiviteter på fællesnettet
Der stadig er flere, som slår skole/hjemsamtaler og andet op på fællesnettet.
Er det muligt at slå disse lokal aktiviteter fra - det er jo irrelevante aktiviteter for alle andre end ansatte på egen skole?1 stemmeKan ikke helt gennemskue eller genskabe dette scenarie. Jeg vil derfor i 1. omgang bede dig kontakte supporten omkring dette.
-
protokol via tabulex
Fra classic intra har vi tilgang til tabulex protokollen - hvordan sker det via itslearning?
2 stemmerHvis der er adgang til protokol via et faneblad i classic, så kan dette link findes under Genveje i den nye grænseflade. Kontakt evt. supporten om dette.
-
Hej, kan man få slettet sin fødselsdag for offentligheden, det vil jeg gøre høre om?!
Hej, kan man få slettet sin fødselsdag for offentligheden, det vil jeg gøre høre om?!
1 stemmeSom medarbejder bør du kunne slette din fødselsdag inde i personalekartoteket.
-
Årsplaner
Vi vil gerne lægge årsplaner ind på Forældreintra som pdf'er, da man så kan lave et flot og inspirerende layout. Pt. lægger vi vores årsplaner ind under "klassedokumenter" i Forældreintra, hvor vi kan lave undermapper, der hedder fx "Årsplaner 2018/2019". Under "årsplaner" på Personaleintra kan man kun skrive ind i en skabelon og ikke lægge pdf'er ind.
Kan det på sigt ændres, så vi kan lægge vores pdf-filer direkte ind under "årsplaner" i Personaleintra, så det også ligger under "årsplaner" på Forældreintra.1 stemmeMan kan godt vedhæfte en pdf til en årsplan. Så man kan vælge at lave en simpel årsplan, hvor man ikke gør andet end f.eks. at skrive “se vedhæftede fil”.
I de nye pædagogiske værktøjer I har fået adgang til, er der mulighed for at oprette undervisningsplaner. Disse kan også benyttes som årsplaner. Se evt. mere her: https://www.youtube.com/watch?v=G4KzjZrKeMk
-
Faste links
1) Hvordan kan jeg som underviser få let adgang til protokollen fra Ny Intra / It's Learnings forside ? Burde der ikke være et link under Genveje i menu-bjælken ?
2) Kunne der ikke tilsvarende være et link til OneDrive for både lærere og elever- så vi ikke behøver at gå over SkoleSkyen hver gang
(Ringsted Kom.)?1 stemmeHvad der er oprettet som faneblade på classic bliver vist under genveje på Ny, så hvis I har et link til protokollen kan det oprettes under Admin > Tilpasning > Faneblade.
Om der er et generisk link I kan bruge til OneDrive ved jeg ikke. Her skal I nok kontakte en kundekonsulent eller supporten.
-
vis ulæste???
Jeg ved fra classic intra at der er ulæste kontaktsbogsbeskeder, men trykker jeg på fanen"ulæste" kommer der ingen frem. Det samme gælder i beskeder.
1 stemmeJeg skal bede dig kontakte supporten vedr. dette. support@skoleintra@itslearning.com
-
Databasen, hvor er den?
Hvor tilgår man databasen, så man kan finde data om eleverne, elevmapper osv??
Så man kan finde medlemmer af de forskellige fagteams, klasseteams osv??
Alm. oplysninger om personele, elever og forældre??1 stemme -
Vis flere klassers skemaer ved siden af hinanden
Som i det gamle Intra: at kunne vælge ugeskema fra op til fem klasser på samme årgang sat op ved siden af hinanden. Meget vigtigt til overblik og planlægning - måske især et behov for skoler med meget store årgange (ca. 130 elever pr. årgang), men også for skoler med mindre årgange er det et nyttigt redskab
1 stemmeNy SkoleIntra har fokus på at opfylde behov for den almindelige medarbejder. Administrative opgaver/funktioner vil være at finde i Classic delen, og det er ikke planlagt at overføre disse i nærmeste fremtid.
-
Linket til procedure for oprulning til nyt skoleår er dødt;, genopliv det :-) http://www.itslearning.dk/Websites/newdk/images/Filer/Skift_ti
Linket til procedure for oprulning til nyt skoleår er dødt;, genopliv det :-)
http://www.itslearning.dk/Websites/newdk/images/Filer/Skift_ti1 stemmeNyeste version af vejledningen findes nu under Admin > Tilpasning > Skift til nyt skoleår.
Den er også her:
http://solvej.skoleintra.dk/solvej/filer/Skift_til_nyt_skoleaar.pdf
- Kan du ikke finde din idé?