Man bør ikke tvinges ind i det nye skoleintra.
Vi skal fra næste skoleår ikke længere bruge skoleintra. Derfor virker det som ren chikane at vi skal tvinges ind i det nye skoleintra. Mine kollegaer er i forvejen stressede over at det de har svært ved at nå og det er en daglig irritation at de skal via det nye intra for at komme til classic. Vi kommer ikke til at vælge at fortsætte med at bruge skoleintra af den grund. Man forstyrrer den daglige bruger på gulvet i stedet for at lade den enkelte vælge det der passer dem bedst (som det har været indtil for nyligt.)

Vi har i en periode siden september måned etableret en loginprocedure til SkoleIntra, der betyder, at man logges ind i SkoleIntras nye grænseflade, uanset hvor man sidst loggede ud.
Vi har modtaget mange positive tilbagemeldinger på den nye grænseflade og de nye pædagogiske værktøjer, der er tilgængelige fra den.
Men vi har også modtaget mange henvendelser fra skoler, der primært anvender den klassiske grænseflade, og som finder det forvirrende og besværligt for de almindelige brugere at finde frem til den klassiske grænseflade.
Vi har derfor besluttet at genindføre den tidligere individuelle loginmulighed, hvor brugeren automatisk logger ind i den grænseflade, man sidst forlod.
Vi håber at vi med denne ændring sikrer, at flest mulige brugere får den optimale understøttelse af arbejdsgange i SkoleIntra.
Ændringen træder i kraft i morgen torsdag den 22. november , og vil være fuldt implementeret på fredag.
-
Jørgen Madsen kommenterede
Jeg håber også, at I besinder jer, da hele mit lærerkollegium synes det er utroligt træls med "obligatorisk" login til ny lærerintra.
-
Per Clausen kommenterede
Helt enig med tidligere indlæg. Det er P**** irriterende at skulle logge på, så af og så på igen før man kommer til forsiden, hvor man så skal finde en menu og et link til den side man er vant til og som er LANGT MERE OVERSKUELIG end den nye. Giv os dog muligheden for at vælge en permanent løsning, så man altid logger på den version man foretrækker.
-
Jan Hansen kommenterede
Jeg er så meget enig med denne kommentar. Det nye skoleintra er desuden langsom i forbindelse med indlogning samt at flere funktioner ikke er tilgængelig i det nye skoleintra. Det bør laves om ASAP