Gå til indhold

SkoleIntra

40 resultater fundet

1. personale app til Android!!

Jeg synes snart at vi skal have en personaleintra app til android.. Den er MEGET savnet..

3 stemmer
    stem

Vi er glade for at du er her

Log ind for at give feedback

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)
  2. 1 stemme
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  3. Man bør ikke tvinges ind i det nye skoleintra.

Vi skal fra næste skoleår ikke længere bruge skoleintra. Derfor virker det som ren chikane at vi skal tvinges ind i det nye skoleintra. Mine kollegaer er i forvejen stressede over at det de har svært ved at nå og det er en daglig irritation at de skal via det nye intra for at komme til classic. Vi kommer ikke til at vælge at fortsætte med at bruge skoleintra af den grund. Man forstyrrer den daglige bruger på gulvet i stedet for at lade den enkelte vælge det der passer dem bedst (som det har været indtil for nyligt.)

118 stemmer
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk

Vi har i en periode siden september måned etableret en loginprocedure til SkoleIntra, der betyder, at man logges ind i SkoleIntras nye grænseflade, uanset hvor man sidst loggede ud.

Vi har modtaget mange positive tilbagemeldinger på den nye grænseflade og de nye pædagogiske værktøjer, der er tilgængelige fra den.

Men vi har også modtaget mange henvendelser fra skoler, der primært anvender den klassiske grænseflade, og som finder det forvirrende og besværligt for de almindelige brugere at finde frem til den klassiske grænseflade.

Vi har derfor besluttet at genindføre den tidligere individuelle loginmulighed, hvor brugeren automatisk logger ind i den grænseflade, man sidst forlod.

Vi håber at vi med denne ændring sikrer, at flest mulige brugere får den optimale understøttelse af arbejdsgange i SkoleIntra.

Ændringen træder i kraft i morgen torsdag den 22. november , og vil være fuldt implementeret på fredag.

4. Da skoleåret begyndte fik vi oplyst, at når man én gang havde valgt Classic SI, så fortsatte man med at åbne den side automatisk ved log-in.

Da skoleåret begyndte fik vi oplyst, at når man én gang havde valgt Classic SI, så fortsatte man med at åbne den side automatisk ved log-in.

Det virkede ganske rigtig også - MEN inden for de sidste uger er den mulighed forsvundet.

Det er en kæmpe tidsrøver at forholde sig til ny opsætning - ændrede funktioner mv.

Jeg er interesseret i kun at bruge Classic SI - uden at skulle gennem de mange klik, dropdown-menuer og hele molevitten.

48 stemmer
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk

Vi har i en periode siden september måned etableret en loginprocedure til SkoleIntra, der betyder, at man logges ind i SkoleIntras nye grænseflade, uanset hvor man sidst loggede ud.

Vi har modtaget mange positive tilbagemeldinger på den nye grænseflade og de nye pædagogiske værktøjer, der er tilgængelige fra den.

Men vi har også modtaget mange henvendelser fra skoler, der primært anvender den klassiske grænseflade, og som finder det forvirrende og besværligt for de almindelige brugere at finde frem til den klassiske grænseflade.

Vi har derfor besluttet at genindføre den tidligere individuelle loginmulighed, hvor brugeren automatisk logger ind i den grænseflade, man sidst forlod.

Vi håber at vi med denne ændring sikrer, at flest mulige brugere får den optimale understøttelse af arbejdsgange i SkoleIntra.

Ændringen træder i kraft i morgen torsdag den 22. november , og vil være fuldt implementeret på fredag.

5. Manglende overblik

I Personaleintra Classic har man et overblik, som ikke er i den nye udgave, hvor man skal klikke flere gange for at nå en ønsket funktion.

Jeg er sikkert ikke den eneste der følte mig til nar, da jeg troede, at jeg under indstillinger kunne tilpasse de funktioner, som jeg har behov for at kunne se hurtigt, men opdagede, at det eneste jeg kan indstille er sproget.

I en travl dagligdag har vi brug for tydelighed i arbejdsredskabet, og det får vi ikke i det 'bløde look', som I åbenbart har tilstræbt.

Derfor vil jeg foreslå, at I genindfører, at…

15 stemmer
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk

6. Historik på kontaktbogsnoter vil være ualmindelig rart at få tilbage.

Historik på kontaktbogsnoter vil være ualmindelig rart at få tilbage. Vi har brug for at vide, om en forælder har set kontaktbogen, eller om vi skal ringe/sms'e hjem for at sikre os, at beskeden er modtaget.

7 stemmer
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  7. Kontaktbøgerne

Man ikke kan se hvilke kontaktbøger der er ulæste, på classic intra er der rødt flag og
    man kan ikke se hvad man svare på i kontaktbogen, som lærer har man med børn og unge at gøre og derfor kan (skal) der forventes afbrydelser, selvom man lige troede man havde tid til at svare en forældre. Nå man så vender tilbage til et evt tomt vindue og har glemt om det var tandlægebesøg eller fridag man skulle til at svare på. Så er det tidskrævende at skulle lukke svar ned, ind i kontaktbog igen, bare for at se hvad det…

7 stemmer
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  8. Skemavisning

Når man står på forsiden af det nye Personaleintra, er det altid skemaet fra den aktuelle dag, der vises. Så snart der ikke er undervisning mere den aktuelle dag, kunne det være smart om det var morgendagens skema, der blev vist. På samme måde ville det være smart at det var skemaet for mandag, man kunne se, når man logger sig på i løbet af weekenden...

Det samme er (næsten) gældende for vikarskema. Hvorfor ser man samme dags skema i vikarskema? Ville det ikke være smartere, om det var morgendagens skema, der blev vist fra eksempelvis kl. 10 om formiddagen?…

2 stemmer
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  9. Week number

When we are planning for a particular week, it is always the case that the plan shows the week we are currently on. For example, we are now in week 43, but now we have Sunday and everything that I want to prepare will be posted on week 44. However, the system is set up so that it always appears on week 43 by default. I remember that on Saturday, the weekly plan was always by default on next week. Is it possible to get this idea back?

Thank you in advance.

1 stemme
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  10. Ugeskema (igen)

Dear Skoleintra Team,

We have started using itslearning more than the old skoleintra. It matches all our needs in secondary and the team is happy.

We would like to suggest a better integration between the ugeplan, the lektiebog and the assignments on itslearning, so that we a teacher fx posts an assignment or a taskt that needs to be completed on a certain day, it appears automatically on both the ugeplan and the lektiebog.

Anyway, thank you for all the improvements.

1 stemme
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  11. Ugeplaner

MANGLER en bladrefunktion, således man kan bladre til næste dag i faget, når man udfylder ugeplanen. Det fungerer fint i det gamle med fanebladene.

7 stemmer
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  12. Opslag på Personaleintra

Når jeg skriver et opslag på opslagstavlen står der Mit navn til alle LÆRERE.
    Jeg vil gerne, at der stod til alle KOLLEGER i stedet for lærere (af hensyn til pædagoger, sekretær og pedel m.fl.).

1 stemme
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  13. Velkommen til 2018

Jeg læser: "Kære lærere
    Velkommen tilbage fra sommerferie.
    Når I møder ind til et nyt og spændende skoleår, vil I opdage, at vi har opdateret jeres velkendte samarbejdsplatform og udvidet den med nye pædagogiske værktøjer til at understøtte den gode og spændende undervisning."
    Konstruktiv og motiverende velkomst, men hvor er pædagogerne? PersonaleIntra er jo netop PersonaleIntra og ikke LærerIntra, så jeg vil foreslå at teksten rettes.

1 stemme
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  14. Tilmeldinger til arrangementer - samtaler, forældremøder osv

Hvordan opretter jeg tilmelding til samtaler i itslearning? I classic kan jeg oprette med opstart og deadline, hvor forældrene selv melder sig på de givne (og ledige) tider, hvor finder jeg denne funktion?

1 stemme
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  15. mus over initialer

Når jeg holder musen over initialerne, fx ud for hvem der er vikar for hvem, vil det være rart igen at kunne se, hvem initialerne tilhører. Fx JM - mus hen over - = John Madsen

1 stemme
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  16. At svare på beskeder

Svar på besked - svar man automatisk til alle eller svarer man kun den der har skrevet sidst i en fællesbesked i besked systemet. Ville i dag gerne svare på en mail til alle de kollegaer den var sendt til, men når jeg trykkede "svar" så det ud som om jeg kun svarede den der havde sendt beskeden - her vil en svar og en svar alle knap være et godt stykke værktøj

1 stemme
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  17. Skema i ugeplan

Jeg mangler mit eget skema i ugeplanen, som det er på intra nu, hvor jeg kan trykke på faget i den pågældende klasse, den pågældende time, den pågældende dag.

1 stemme
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  18. Tilbage til Classics:

To ting vedr. besked på Intra:
    1) Jeg har ofte brug for at sende besked til elevernes forældre - jeg er ekstern i forhold til klassen og kender derfor ikke forældrenes navne - jeg synes, det ville være mere logisk, hvis forældrene også (ligesom på elev-oversigten) var sorteret alfabetisk efter ELEVENS (altså barnets) fornavn, så man får begge forældrenes navne lige under hinanden. Det vil være meget nemmere at finde - også for lærere som kender forældrenes navne. (I øjeblikket er listen sorteret efter forældrenes fornavn).
    2) I "sendte" besked-mappen står der mit navn på alle (ja - det er…

1 stemme
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  19. 1 stemme
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  20. Klasselog-sortering - Nyt intra

Til rette vedkommende!

Mine kolleger er efterhånden ved at være glade for det nye layout i skoleintra. Selvfølgelig er der fortsat noget, man ikke kan (fx som administrator), men ellers 😊

Der er dog en ting, som undrer os: Den manglende sortering i klasseloggen. Der er super forstyrrende, den er ordnet med eneste sortering som elevens navn. Der mangler ganske enkelt en liden knap, der kan sortere de indskrevne notater som enten datovis eller ift. hvem, der har skrevet den pågældende note.

I er altid åbne, og har altid været det, når det gælder justeringer, så: Er det noget, vi…

0 stemmer
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
2 Næste →
  • Kan du ikke finde din idé?

SkoleIntra

Kategorier