Tilbage til Classics:
To ting vedr. besked på Intra:
1) Jeg har ofte brug for at sende besked til elevernes forældre - jeg er ekstern i forhold til klassen og kender derfor ikke forældrenes navne - jeg synes, det ville være mere logisk, hvis forældrene også (ligesom på elev-oversigten) var sorteret alfabetisk efter ELEVENS (altså barnets) fornavn, så man får begge forældrenes navne lige under hinanden. Det vil være meget nemmere at finde - også for lærere som kender forældrenes navne. (I øjeblikket er listen sorteret efter forældrenes fornavn).
2) I "sendte" besked-mappen står der mit navn på alle (ja - det er jo mig, der har sendt dem, men) det ville være langt mere hensigtsmæssigt, hvis der stod dem, jeg har SENDT beskederne TIL - ofte har jeg brug for at sende flere med samme overskrift og skal derfor løbe mange igennem for at se præcis hvilken, der var til hvilke forældre. (hvis jeg eksempelvis opdager, at jeg (måske) har glemt vedhæftet fil ell. lign.)
Altså ligesom i Classic. :-)
De bedste hilsner
Hans Berglund

vedr. 1) Der er sikkert både fordele og ulemper ved sorteringen, så den skal lige tænkes igennem inden vi gør noget.
vedr. 2) Det får vi gjort noget ved. (Gennemført)
-
Hans Berglund kommenterede
vedr. 2) Tak.
vedr. 1) Jeg kan se, det ikke har den store interesse her på sitet, om barnets forældres navne kommer i rækkefølge, og det kan da være, jeg er den eneste i Dk, som skriver til begge forældre, når der skal besked ud om deres barn (mange er skilt) - men ligger der en større overvejelse bag ikke at sortere efter barnets navn? - jeg kan ikke se hvad argumenterne er for, at sortere efter forældrenes fornavn? På vores skole er der endda mange navne af udenlandsk oprindelse, hvor man ikke er sikker på stavemåden - hvilket afstedkommer yderligere søgen og scrollen....