BUG: ForældreIntra Android app kan ikke håndtere "tilbage/back".
Uanset hvor jeg befinder mig i ForældreIntra app'en (Android telefon) resulterer telefonens "tilbage/back" knap i at app'en lukker.
Eksempel 1:
- Klik på Beskeder.
- Klik på en besked.
- Nu er beskeden læst, og jeg vil gerne tilbage til Beskeder.
- Tryk på telefonens "tilbage"-knap.
- ForældreIntra app lukker ned.
Eksempel 2:
- Klik på Ugeplan.
- Klik på en ugeplan.
- Den pågældende ugeplanen er læst, nu vil jeg gerne tilbage til Ugeplan oversigten.
- Klik på telefonens "tilbage"-knap.
- App'en lukker.
Gælder samtlige "sider" i app'en.
Den forventede/ønskede oplevelser er:
Alle sider hvor app'en selv har en tilbage-pil øverst burde opfatte telefonens "tilbage"-knap som havende den samme funktion som pilen: brugeren vil gerne tilbage til den foregående side (og ikke lukke app'en).
Hvis man er på en anden "hovedside" end Hjem (eks. Beskeder, Kalender, etc.) burde telefonens "tilbage"-knap sende brugeren til Hjem, som er app'ens startside, og dermed roden for navigationen.
Hvis man er på Hjem og bruger telefonens "tilbage"-knap burde det resultere i en modal med advarsel (eks. "Er du sikker på at du vil lukke ForældreIntra", el.lign.), og valgmulighederne "luk app" og "fortryd". Klik på "luk app" lukker app'en. Klik på "fortryd" lukker modal.
Jeg håber at I kan fixe app'en så brugeroplevelsen følger Androids grundlæggende "tilbage"-funktionalitet. Telefonens "tilbage"-knap bør aldrig lukke en app, men i stedet facilitere navigation.
Android version: 12
ForældreIntra App version: 1.1.1
Vi er opmærksomme på, at mange oplever navigationen i Android versionen af ForældreIntra som kontraintuitiv.
Det er med på listen over mulige forbedringer, således at det bliver muligt at vælge anden effekt af ’tilbage’(Swipe fra venstre)