Gå til indhold

SkoleIntra

15 resultater fundet

1. Notifikationer på app'en ved lektie- & påmindelser

Kunne være rart hvis man fik notifikationer på forældre- & elev Intra, når der bliver indskrevet lektier & påmindelser og ikke kun ved beskeder.
    For man er på nuværende tidspunkt nød til at gå ind og se om der er skrevet noget.

1 stemme
    stem

Vi er glade for at du er her

Log ind for at give feedback

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
    Du har tilbage! (?) (Tænker…)
    Lukket  ·  0 kommentarer  ·  ForældreIntra  ·  Admin »
  2. Bekræftelse på afsendt mail i sendt-bakke

Ved afsendelse af mail til en hel klasse (2 samlæste klasser i en gruppe) har vi flere gange oplevet at en besked slet ikke er nået modtagerne, selvom beskeden ligger i en sendt-bakke.

Vi har tidligere oplevet, at der er gået halve dage fra en besked sendes til den modtages i en indbakke.

I dag lå en besked som afsendt i over 6 timer uden at nå frem. Til sidst trak jeg den tilbage og en anden forælder havde held med at sende til alle med det samme.
    (Vi forestiller os at en server ligger og venter på at den…

1 stemme
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk

Interne beskeder i SkoleIntra bliver ikke sendt gennem flere servere – de “leveres” i samme sekund som de oprettes.

En mulig fejlkilde er at den browser man har benyttet ikke har opdaget, at der reelt er nye beskeder.

Dette er en sag som vores support kan hjælpe med at fejlsøge, så hvis det er noget I oplever igen, så kontakt gerne vores support.

3. Skolebestyrelsen

Når medlemmer af bestyrelsen skal sende besked til hinanden, mangler de den funktion, at de ved krydset i "Vælg modtagere" kan vælge modtagergruppen "skolebestyrelsesmedlemmer" (som jeg kan som administrator", og at de øvrige bestyrelsesmedlemmer kan modtage en mail, når der sendes beskeder.

1 stemme
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  4. Taleprogram

Vi har en forælder som er blind, hun bruger taleprogrammet der hedder voice over på hendes i Pad. Hun siger at når hun skal skrive en besked til personalet siger den en fejl, så hun ikke har mulighed for at skrive til os.
    Jeg har sendt hende en test besked, den kan hun godt læse/få læst op så det virker fint.Er det noget I vil se på?

1 stemme
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  5. Min mand har beskyttet adresse, men jeg har ikke. Hvorfor vises begge vores adresse som beskyttede adresser?

Min mand har beskyttet adresse, men jeg har ikke. På Forældreintra vises begge vores adresser nu som beskyttede adresser. Skolens kontor siger, at de ikke kan gøre noget ved det. Det må da være muligt at adskille os fra hinanden, vi er jo to forskellige personer?

1 stemme
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk

Hvis en adresse er skjult for en person, vil adressen automatisk blive skjult for andre med samme adresse. Hvis f.eks. en mor har skjult adresse, dur det ikke at man bare kan klikke på eleven eller den anden forældre for at finde adressen. Derfor har vi for at være på den sikre side indført denne logik.

6. Invitation til cafésamtaler

Hejsa,

Vi har et ønske om at få lavet et bookingsystem a la det samtale-tilmelding, der ligger til skole-hjem-samtaler. Vi har nogle møder, hvor forældre skal kunne tilmelde sig møder med forskellige lærere i samme tidsrum, i et 10 min.-interval, således at en forælder kan tilmelde sig hos dansklæreren i et ledigt tidsrum og matematiklæreren i et andet.
    Kan det lade sig gøre?

Vh. Mette K
    Odder lille Friskole

1 stemme
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk

I det nuværende samtalemodul kan man vælge at der skal være flere samtaler pr. position.

I praksis fungerer det på den måde, at der f.eks. oprettes 2 ledige tidspunkter fra kl. 10 til 10:20. Dvs. 2 forskellige forældre kan melde sig på samme tid. Forælder 1 kan så starte med at tale med dansklæren mens forælder 2 taler med matematiklæren. Herefter bytter de. Hvor de starter hvornår de bytter er noget man må styre på skolen.

7. Forældre og UNI-login

Kan der laves en sms-funktion, som efter anmodning fra administrator kan sende en sms til de forældre, som endnu ikke er overgået til UNI-login - så vi får alle med inden fristen i februar?

1 stemme
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  8. besked til flere klasser med 1 klik

Jeg savner en funktion, knap, hvor jeg kan sende besked til alle klasser, uden at skulle ind på alle klasser enkeltvis. Det havde vi med vores tidligere intra, og det var smart.

3 stemmer
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk

Både i ny og classic kan du sende en besked til alle forældre eller elever uden at skulle ind på alle klasser. Når man skal udvælge klasser, så er der også en som hedder Alle. Vælger man den kommer alle forældre eller elever frem.

9. Mulighed for at slette beskeder i kontaktbogen

Mulighed for at slette beskeder i kontaktbogen, som minimum en gang om året , giver ikke mening at beskeder fra 0. Følger barnet hele vejen .

3 stemmer
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk

En administrator har mulighed for at slette alle kontaktbogsnoter, som er ældre end en bestemt dato.

Der er ikke planer om at give den enkelte underviser adgang til at slette egne eller andres kontaktbogsnoter.

10. Beskyttet adresse opdateres ikke

Jeg har tidligere haft beskyttet adresse, det er over 1/2 år siden jeg har slettet beskyttet adresse hos cpr. men mig og 2 af mine 3 børn samt min mand står stadig med beskyttet adresse i forældreintra. Det bevirker at legekammeraters forældre ikke kan finde hvor vi bor etc. Der burde ske en automatisk opdatering mod cpr.registret og hvorfor er det kun 2 ud af 3 børn som påvirkes samt min mand som aldrig har haft beskyttet adresse. Vi bor alle 5 samme sted.

1 stemme
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  11. Dokumenter i alle klassers dokumentarkiv på en gang

Som skolesekretær ville det være en hjælp hvis det var muligt at lægge dokumenter i klassernes/forældreintras dokumentarkiv hvor du vinger hvilke klasser af det skal ligge hos så du ikke skal lægge i en klasse ad gangen. Lige som når du lægger opslag op på opslagstavlen.

1 stemme
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  12. Specifik visning til bonusforældre

Når man er bonusforælder, har man behov for at kunne følge med i ugeplan og lektier, på lige fod med forældrene. Hvis der er problemer imellem skilte forældre, er det ikke sikkert at den ene forælder ønsker at give en bonusforælder adgang til fx mails fra lærerne, men de er måske mere med på at dele generel information som fx ugeplan og lektier. Der er brug for en speciel bonus forælder adgang.

1 stemme
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  13. påmindelse om, at der er nyt dokument i "dokumenter"

Jeg ønsker, at der igen kommer et lille 1 tal ud for dokumenter, når der er tilføjet et nyt dokument. Dette gjorde i før, men den er gået tabt. Jeg savner den.

1 stemme
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  14. Guide til forældreintra på Fransk

Jeg ønsker en guide til forældreintra på fransk, da mange forældre fra Afrika taler og forstår fransk

3 stemmer
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk
  15. Adr. beskyttelse

Vi har en far, som har beskyttet adr., hvilket så betyder, at hans søn også står med det i systemet. Eleven har og skal ikke have beskyttet adr. Jeg har fået denne besked fra jer:
    Det kan nok godt ændres i koden, hvilket ikke er noget vi kan ændre her i supporten, men udviklerne modtager meget gerne forslag til forbedringer og feedback her: skoleintra.uservoice.com

1 stemme
    stem

Logget ind som (Log ud)
    Luk
    Luk

Hvis en forælder og barn har samme adresse, så har vi af sikkerhedsmæssige årsager valgt automatisk at gøre adressen skjult for både barn og forældre. Formålet med hemmelig adresse/tlf. er, at man ikke ønsker, at andre kan se adressen, og hvis andre så bare kan gå til barnets informationer for at se oplysningerne er det et problem.

Der er så tilfælde hvor forældre ikke har noget imod at oplysningerne kan ses på ForældreIntra, men det er ikke alle, og derfor har vi af sikkerhedsmæssige årsager valgt den løsning hvor det ikke bliver vist.

Vi har ikke planer om at ændre logikken vedr. dette.

• Kan du ikke finde din idé?

SkoleIntra

Kategorier

Feedback og Knowledge Base